بانک پیوند های مفید

سلام!

اگر فرصت زیادی ندارین ، میتونین ، فقط بخش سبزرنگ رو بخونین!

این مطلب رو از یکی از دوستان هم دانشکده ای ، در رشته ی کامپیوتر به نام احسان مرشدی گرفتم.

این مطلب مدیون این دوست خوبمونه!

1

2

اما حالا که بحث رشته ی کامپیوتر شد ، خیلی دوست دارم نظر شخصی م رو راجع به این موضوع بگم!

بسیار متاسفم برای اون کسانی که به مسخره کردن رشته های دیگه می پردازن! درسته ، شاید بعضی از رشته ها ، وافعا مزخرف باشه! اما نه رشته هایی که در دانشگاه صنعتی دانشجو میپذیرن! اصلا نمود خوبی نداره که دانشجوهای رشته های فنی مهندسی به مسخره کردن رشته های همدیگه بپردازن! مخصوصا دو رشته ی برق و کامپیوتر که شباهت بسیار بالایی با هم دارن ، چنانکه در ارشد گاهی شاخه های علمی مشترک دارن! هر کدوم از این دو رشته ، اونقدر تاثیرات عمیقی در دنیا دارن که میتونیم بگیم ، بشر جامعه ی امروزی بدون این دو رشته ، تقریبا هیچ کاری نمیتونه انجام بده! از نظر من این که کسی رشته های علمی دیگه رو بی ارزش بدونه ، ناشی از عدم آگاهی اون فرد از حقیقت اون رشته هاست!

امیدوارم که حرفهام کمی تاثیر داشته باشه و تونسته باشم ، فقط کمی این رفتار بچه گانه ای که گاها در دانشجوها دیده میشه رو کم کنم! این رفتار اصلا در حد دانشجویان فنی مهندسی نیست! کسانی که حرفهای من رو نوعی احساسات بزرگمنشانه قلمداد میکنن ، روزی حرف های من رو میفهمن که برای انجام کاری نیازمند همکاری دانش آموخته های رشته های دیگه بشن!

بگذریم!

این لینک دانلود یه فایل کوچیکه! دانلوش کنین و بعد اجراش کنین! یه صفحه ی mhtml به دست میاد که وقتی بازش کنین ، کلی لینک مفید رو در اون میتونین ببینین!

خودم فعلن وقت چرخ زدن در لینک های متفاوتش رو ندارم! ولی لینک های خوبی باید داشته باشه! خودتون دانلود کنین و ببینین! چیزه بد معرفی نمیکنم!

حجم فایل : 100 kb

لینک دانلود

دانلود جزوه ی الکترومغناطیس

سلام دوستان..فایلی که بصورت زیپ براتون گذاشتم یه جزوه ی الکترومغناطیس کامل با طراحی جالبه که امیدوارم ازش خوشتون

بیاد و استفاده کنید..


                                     دانلود



چی بگم؟

سلام!
امروز طبق وعده ای که داده بودم ، بلافاصله بعد از اومدن به دانشگاه رفتم سایت تا کتاب زبان اصلی الکترونیک ۱ و جزوه ی الکترونیک ۱ استاد دهقان رو بذارم تو درایو رایانه های سایت... سایت تا ساعت ۱۰ بسته بود... هیچی ، ساعت ۱۰ رفتم سایت! خانم فریدونی بیانیه صادر کردند که:

خود استاد میتونه کتاب رو بذاره تو سایت و دانشجو حق این کارو نداره!

 من دیگه نمی دونم باید چی بگم؟ تو دبیرستان یه چیزی به ما یاد دادن و اون این بود:

وسیله ی دستیابی به هدف نباید خودش تبدیل به هدف بشه!

هدف از وضع قوانین ایجاد سهولت در انجام اموره... حالا اگه خود این قوانین مشکل پیش بیارن ، آدم باید چی بگه؟

به خاطر همین موضوع این پست رو گذاشتم که بگم واقعا از همه ی دوستانی که قرار بود این موارد رو از این طریق بهشون برسونم ، معذرت میخوام.

تمرینات الکترونیک 1:

سلام

همون طور که اطلاع دارید تمریناتی که استاد برای درس الکترونیک

دادن به زبان لاتین نوشته  شده , ترجمشو نوشتم تا ازش استفاده کنین.

امیدوارم به دردتون بخوره.

در ضمن سوالات جا افتاده اضافه شدن .

ادامه نوشته

راجع به جزوات استاد دهقان... درس های الکترونیک 1 و مدار 2

سلام!

حتما خوبین... خوبه!

جزوه ی دوم استاد دهقان در درس الکترونیک یک رو هم گرفتم... و الان دارم ، منتهاش توی وبلاگ نمی تونم بذارم... چون دوباره از اولین جلسه ست! یعنی شامل مباحث قبلی هم هست! یکی از دوستان به من پیشنهاد کرد که این کتاب الکترونیکی رو ویرایش کنم و فقط بخش جدیدش رو در وبلاگ بذارم... ولی من به دلیل اینکه دارم رشته ی برق میخونم و همونجور که هممون میدونیم اونقدر این رشته سنگینه که نمی تونیم دائما وقتمون رو سر اینجور کارها تلف بکنیم رفتم با اون آقاهه که تو سایت کار میکنه و من اسمشو بلد نیستم! حرف زدم و قرار شد که جزوه ی استاد دهقان رو توی درایو D همه ی کامپیوترا بذاره! بنابراین هرکی میخواد این جزوات رو از طرف انجمن علمی برق تحویل بگیره ، خیلی راحت میتونه اون رو از رایانه های سایت برداره! فقط! از اونجایی که من دارم این متن رو تایپ میکنم ، ۵۵۰ کیلومتر و به عبارت دیگه ۱۰ ساعت راه تا دانشگاه فاصله ست! پس انتظار نداشته باشین که روز شنبه برید و جزوه ها رو بردارین! من یکشنبه صبح ، بلافاصله جزوه ها رو در سایت قرار میدم! بقیه ش با خودتون! اما ، از اونجایی که نمی خوام معطل من بشین ، کتاب

Electronic Devices and Circuit Theory - Boylestad and Nashelsky

که استاد دهقان از روش درس میده رو گرفتم سوالایی که به عنوان تمرین داده رو ازش در آوردم و به شکل زیر گذاشتم تو وبلاگ ، که امیدوارم فکر خوبی باشه! فعلا این رو بردارین تا یکشنبه صبح که کتاب رو بذارم تو درایو کامپیوترهای دانشگاه!

این هم از تمرینای الکترونیک ۱ :

 Elec 1 Drills.1

موفق باشین!

پ ن ۱ : انگار مطلبم این عکسو کم داشت! خدمت دوستان:

JM

راستی:               معادله=eq=equation

حرف هایی جالب!!!

جملاتی که من رو درمورد استیوجابز به فکر فرو برده این جمله هاست این جمله ها برام خیلی جالب بودن امید وارم که حال خوندشو داشته باشین
1-این یادتان نرود شما باید به یک چیز ایمان داشته باشید، به شجاعتتان، به سرنوشتتان، زندگی تان یا (هر چیز دیگري.)(اینکه تاکید داره به نقش ایمان وباور در زندگی)
این چیزي است که هیچ وقت مرا نا امید نکرده است و خیلی تغییرات در زندگی من ایجاد کرده است
2-من مطمئن هستم تنها... چیزي که باعث شد من در زندگ...ی ام همیشه در حرکت باشم این بود که من کاري را انجام مي‌دادم که واقعاً دوستش داشتم
3-(مرگ باوری نسبتا صحیح استیو جابز)یک جایی خواندم که اگر هر روز جوري زندگی کنید که انگارآن روز آخرین روز زندگی تان باشد شاید یک روز این نظر به حقیقت تبدیل بشود. این جمله روي من تأثیر گذاشت و از آن موقع به مدت سی و سه سال هر روز وقتی که من توي آینه نگاه مي‌کنم از خودم مي‌پرسم اگر امروز آخرین روز زندگی من باشد آیا باز هم کارهایی را که امروز باید انجام بدهم، انجام مي‌دهم یا نه. هر موقع جواب این سؤال نه باشد من مي‌فهمم تو زندگی ام به یک سري تغییرات احتیاج دارم. به خاطر داشتن اینکه بالآخره یک روزي من خواهم مرد براي من به یک ابزار مهم تبدیل شده بود که کمک کردخیلی از تصمیم‌هاي زندگی ام را بگیرم چون که تمام توقعات بزرگ از زندگی، تمام غرور،تمام شرمندگی از شکست، در مقابل مرگ رنگی ندارند

نوت بوکی که با آب کارمیکند!

 

Plantbook یا نوت بوکی که با سیستم شارژ باطری الهام گرفته از گیاه بامبو هست کارمی کند.




Seunggi & Baek Hyerim  طراحان این نوت بوک هستند که  اظهارداشتند: این سیستم با استفاده از مخزن خارجی آب کارمی کند.درواقع plantbook به طور مداوم جذب آب را انجام داده وبا استفاده از عمل الکترولیز وذخیره سازی انرژی بوسیله یک صفحه  خورشیدی که در بالای نوت بوک قرار دارد کار میکند.

ادامه نوشته

دانلود pdf جلسه ی جدید مدار 2!

سلام!

این هم از قسمت دوم جزوه ی استاد دهقان! مدار ۲....

میتونین دانلود کنین....

لینک دانلود بخش دوم (جلسه ی دوم) مدار 2 استاد دهقان

پ ن ۱ : راستی... واقعا از اینکه نویسندگان وبلاگ حضور کم رنگی دارند ناراحت هستم و ازشون میخوام در کنار تحصیل گاهی هم به تعهدات خودشون عمل کنن! اگر دوست ندارن نویسنده ی وبلاگ باشن اعلام بکنن تا مدیریت این بار رو از روی دوششون بر داره! من هم کلی گرفتاری دارم و وقت زیادی برای این کارها ندارم... اما باز به تعهدات خودم باید پای بند باشم... از همینجا از تمامی بازدیدکننده های وبلاگ معذرت میخوام که این وبلاگ که متعلق به رشته ی برق دانشگاه صنعتی قم هست این طور مورد بی توجهی علی الخصوص از طرف نویسندگان خودش قرار گرفته... اینترنت الان به گونه ای قوی شده که بعضی دنیای حقیقی خودشون رو در این دنیای مجازی میسازن... اینترنت الان بخشی از حقیقت شده! اگر حضور در اینترنت فعال نباشه، بخشی از حقیقت زندگی خودتون رو از دست دادین! با بی توجهی به وبلاگ این ارگان دانشگاهی بخشی از حقیقت این انجمن ناقص میمونه!

شاید این حرفهای من مورد توجه هیچکس قرار نگیره! اما حداقلش اینه که اعتراضم رو نسبت به این بی توجهی نشون دادم... این یه حقیقته که من نمی تونم همیشه جای خالی نویسنده های این وبلاگ رو پر کنم! هر کسی یه ظرفیتی داره! امیدوارم متوجه بشین که چی میگم....

موفق باشین! و متعهد!

1- استیو جابز! 2- حضرت والا! مامبو جامبو!

سلام!

3apple

۳ سیب که دنیا رو متحول کردند:

۱- سیبی که حضرت آدم خورد!

۲- سیبی که بر سر نیوتون افتاد!

۳- سیبی که استیو جابز ساخت!

خدا رحمتش کناد!

استیو جابز

در مورد استیو جابز  بدانیم! {ویکی پدیای فارسی}

ولی... بحث امروز بیشتر در مورد یه موضوع دیگه ست! در مورد استیو جابز ویکی پدیا خیلی بیشتر بهتون اطلاعات میده! موضوع اینه که:

 این مطلب رو من امروز از یه سایت دیگه برداشتم! که میخوام اون رو معرفی کنم!

امروز وقت اینه که یکی از بهترین سایت هایی که در طول عمرم باهاش آشنا شدم رو بهتون معرفی بکنم! این سایت یه جورایی خاص هستش! یعنی چی؟ باید ببینید!

حدود ۳ سال پیش در هفته نامه ی کلیک لینک این سایت رو پیدا کردم! رفتم ، دیدم ، خوشم اومد! اونقدر گسترده هست که حالا حالا ها بتونین توش چرخ بزنین و از مطالبش لذت ببرین! کاملا هم فارسیه! علت موفقیت این سایت هم اینه که صاحبش که حضرت والا هستش واقعا با این سایت زندگی میکنه! توضیحات بیشتر نمی دم! باید رفت و دید!

حضرت والا

مامبو جامبو!

یه جزوه ی داغ داغ! مدار 2 استاد دهقان!

سلام!

جزوه ی مدار ۲ استاد دهقان(مبحث تزویج) رو همین الان گرفتم و گذاشتم روی وبلاگ ، امیدوارم به دردتون بخوره!

M2OD

لینک دانلود جزوه ی مدار 2 استاد دهقان

شاد و سربلند باشین!

پ ن ۱ : یه راهنمایی! وقتی وارد لینک فوق شدین ، روی دریافت فایل کلیک راست کرده و گزینه

...save target as

رو انتخاب کنین! و در غیر اینصورت پس از کلیک بر روی دریافت فایل منتظر باشین تا فایل بارگذاری بشه و بعد فایل رو ذخیره کنین!

احیانا اگر با فایر فاکس لینک رو باز کردین ، بعد از کلیک راست روی دریافت فایل گزینه ی :

...save link as

رو کلیک کنین!

پ ن ۲:جزوه ی درس الکترونیک ۱ استاد دهقان هم به دستم رسید که گفتم بذارم برای همه بچه های برق! کامپیوتر! و....؟  اینم لینک دانلودش!

                                دانلود جزوه ی الکترونیک 1 استاد دهقان!

اگر آدرس سایت های خوب رو میخوابد .....

سلام!

من همش بهتون لینک سایت های خوب رو معرفی میکنم! اینبار میخوام یه کاری کنم که بازار پست های خودم کساد بشه! یعنی یه لینک بدم بهتون که کلی لینک بده بهتون! چه جور بگم.... خودتون ببینین دیگه! منم مثل شما!  زیاد تو این سایت رفت آمد نکردم! برین یه نگاهی بندازین!

لینکستان!

پ ن ۱ : حالا یه سایت دیگه معرفی میکنم که وظیفه ش پیدا کردن برنامه های مورد نیازتون در سایت های مختلفه! فکر کنم ابزار خیلی خوبی برای کاهش هدر رفت زمانتون باشه! امتحانش کنین!

فایل یاب