شب قدر

 شب قدر، شب قداست نفس است و پاکی روح؛ شب ترنّم عندلبان ربانی، لحظه شکوه و اوج ذکرهای آسمانی است. شب قدر، شب امید، شب دعا، گاهِ اشک های بی صدا، زمانِ از خود رها شدن و لحظه آسمانیِ با خدا بودن است. شب قدر، فرصت شکوه ای است که به اجابت می رسد و از بارگاه کبریایی حق به قلب تطهیر شده انسان هدیه می شود. قدر، پاک ترین سرود آفرینش است که خداوند در جان انسان ها دمیده است. قدر، بهترین فرصت هجرت است که در تقدیر انسان آمده و لحظه طلایی مغفرت است که لب های نازک و معصوم گل ها را به حسرت کشانده .....

در مناجات خدايي شدنت دوستان را هم از ياد مبر

اخبار دانشگاه



1-اطلاعیه اول مربوط به پذیرفته شده گان آزمون سراسری دانشگاهها و موسسات آموزش عالی سال 90 که مایل به انتخاب رشته های تحصیلی این دانشگاه هستند: 2-اطلاعیه دوم مربوط به دانشجویان ورودی 87 و 88 و 89:

اطلاعیه مربوط به تخصیص خوابگاه در سال تحصیلی 91-90 در دانشگاه صنعتی قم
اطلاعیه اول مربوط به پذیرفته شده گان آزمون سراسری دانشگاهها و موسسات آموزش عالی سال 90 که مایل به انتخاب رشته های تحصیلی این دانشگاه هستند:
  1. ضمن تبریک به مناسبت موفقیت شما عزیزان در آزمون سراسری سال 1390 بدینوسیله به اطلاع می­رساند به علت محدودیت در فضاهای خوابگاهی تحویل خوابگاه به دانشجویان دختر روزانه در اولویت قرارداشته و درصورت امکان و وجود ظرفیت مازاد به دانشجویان پسر روزانه غیربومی نیز خوابگاه خودگردان تعلق خواهد گرفت. لذا این دانشگاه هیچگونه تعهدی در قبال تخصیص خوابگاه  به کلیه پذیرفته شدگان ندارد.
  2. تخصیص خوابگاه و دیگر امور رفاهی (تغذیه، ایاب و ذهاب و ....) برای دانشجویان شبانه در اولویت نخواهد بود.
  3. تحویل خوابگاه به دانشجویان واجد شرایط پس از تکمیل فرمهای مربوطه و پرداخت هزینه اسکان و ودیعه خوابگاه بر اساس نوع رشته تحصیلی همزمان با آغاز تقویم آموزشی دانشگاه انجام خواهد شد.
اطلاعیه دوم مربوط به دانشجویان ورودی 87 و 88 و 89:
  1. امکان استفاده از خوابگاه برای دانشجویان میهمان و شبانه در اولویت قرار ندارد.
  2. اختصاص خوابگاه به دانشجویان پسر ورودی 87 و 88 درصورت محدودیت ظرفیت خوابگاه با اولویت بندی بر اساس معدل، امکانپذیر می­باشد.
  3.  اختصاص و تحویل خوابگاه به دانشجویان واجد شرایط پس از بررسی سوابق دانشجویان متقاضی و تأیید مسئول خوابگاه، امورمالی و امین اموال دانشگاه انجام خواهد شد.

انواع Led

Led ها به طور کلی به دو نوع low power  و high power  تقسیم می شوند . led هایی که با جریان هایی در حد چند ده میلی آمپر درایو می شوند در دسته led های با توان پایین قرار می گیرند این led ها شامل led هایی هستند  که بیشتر در گذشته و در وسایل برقی و الکترونیکی به صورت چشمک زن و نمایشگر استفاده می گردیدند. این نوع led ها در اندازه های و شکلهای مختلف وجود دارد . به طور مثال در اندازه های 3 و 5 و 8 میلیمتری و با 2 یا3 یا4 پایه موجود هستند. در تصویر زیر led هایی از این دست را در شکلهای مختلف ملاحظه می کنید .

led های نسل جدید با هدف استفاده در صنایع روشنایی و کاربرد در محصولات روشنایی به بازار آمده است و هر روزه شاهد پیشرفت تکنولوژی ساخت led ها هستیم . این نوع led ها در حال حاضر با

 


ادامه نوشته

ربات آوازه‌خوان در راه است

پروفسور هيديوكي سوادا از دانشگاه كاگاوا در كشور ژاپن با ايده‌برداري از دهان و حنجره انسان، سيستم جديدي را اختراع كرده است كه مي‌تواند درست مانند يك انسان واقعي، صوت توليد كند. اين سامانه جديد كه در نمايشگاه رباتيك امسال در توكيو ارائه شد، درست مانند سيستم توليد صداي انسان از پمپ هوا به جاي شش، يك حنجره و دهان استوانه‌اي شكل و بلند ساخته شده از سيليكون، 8 ميله كه با بالا و پايين رفتن، حنجره طويل و استوانه‌اي شكل را در 8 كورد مختلف موسيقي كوك مي‌كنند تا نقشي تركيبي از حنجره، زبان و تارهاي صوتي را ايفا كند و يك حفره بيني مصنوعي تشكيل شده است. اين ربات جديد نه‌تنها مي‌تواند سخن بگويد بلكه آواز نيز مي‌خواند. البته اصلا انتظار نداشته باشيد كه از آواز اين ربات ژاپني حتي كمي لذت ببريد.

اين دهان مصنوعي علاوه بر توليد صوت مجهز به نرم‌افزاري است كه او را قادر مي‌سازد تا الگوريتم توليد صوت انسان و حالات مختلف تغيير چهره و باز و بسته كردن دهان و حركت زبان را ياد گرفته و بتدريج باهوش‌تر شود. ربات در ابتدا با گوش دادن به آواها و اصوات انساني، نقشه‌اي از آنها تهيه مي‌كند و سپس خود با تلاش چند باره براي توليد همان صوت آناليز شده، اندك اندك ياد مي‌گيرد كه هر يك از 8 بازوي رباتيك حنجره خود را چگونه حركت دهد تا صوتي با همان نقشه صدا توليد كند.

در حال حاضر گوش دادن به صحبت‌ها يا بدتر از آن آواز اين ربات نتيجه‌اي جز كابوس شبانه براي شما به ارمغان نخواهد آورد، اما بي‌هيچ شكي اين صداي گوشخراش راه را براي ربات‌هايي با صوت دلنشين در آينده‌اي نه چندان دور باز خواهد كرد. آيا بشر بايد روزي براي گوش سپردن به يك گروه موسيقي رباتيك، بليت تهيه كند؟ به نظر مي‌رسد كه آن روز خيلي دور نيست.

 

منبع

از ورودی های جدید چه خبر؟

سلام!

خبر اینکه.... از روی فداکاری رفتیم برای یکی از دوستان قدیمی دفترچه انتخاب رشته گرفتیم! و از روی کنجکاوی به ورودی ها ی دانشگاه صنعتی قم یه نگاه دوباره کردیم! چه شد؟ شد این پایین:

روزانه:

roozane

و بعد قسمت شبانه!

shabane

و این که چه شرایطی واسه دانشگاه تعیین شده... خبرای خوشی نیست!

sharayet

(متن عکس:

دانشگاه صنعتی قم

۱-خوابگاه های این دانشگاه به صورت خودگردان میباشد ۲- این دانشگاه برای واگذاری خوابگاه به دانشجویان دوره های روزانه محدودیت دارد ۳- این دانشگاه مطلقا تعدی در قبال اسکان ، تغذیه ، ایاب و ذهاب و سایر امکانات رفاهی برای دانشجویان دوره های شبانه ندارد ۴- آدرس :قم - جاده قدیم قم تهران - جنب هلال اهمر صندوق پستی ۱۵۱۹-۳۷۱۹۵     تلفن: ۴-۶۶۴۱۶۰۱-۰۲۵۱   و.... )

دیدین؟ دیدین؟ باز هم یه خطا! از سازمان سنجش! آدرس سایت دانشگاه ما رو اشتباه نوشته! آدرس دانشگاه ما رو برای دانشگاه صنعتی کرمانشاه نوشته! بعید نبود!

بیخیال!

سال بعد... ورودی های برق رو دریاب!

اساسا کار انجمن علمی برق بسیار سخت خواهد بود! بسیار! ۲۴۰ ورودی برق!

دیگه دیگه! تا بعد!

راز مثلث برمودا

راز مثلث برمودا

در اقیانوس اطلس، منطقه شگفت انگیزی وجود دارد که تاکنون، تعداد زیادی از هواپیماها و کشتی ها، بی آنکه نشانه ای از خود برجای گذارند، به طرز اسرارآمیزی در آنجا ناپدید شده اند.

این منطقه مرگبار که اصطلاحا «مثلث برمودا» یا «مثلث شیطان» نامیده می شود، از شمال به جزیره «برمودا» از باختر به «فلوریدا» و از سوی خاور به نقطه ای از اقیانوس اطلس محدود میشود. حوادث شگفت انگیزی که در این نقطه از عالم اتفاق افتاده، دانشمندان را بر آن داشته است تا در «مثلث برمودا» به مطالعه و کاوش بپردازند و در رابطه با این حوادث، نظریات گوناگون ارائه دهند، ولی این کوشش ها، تا کنون کمکی به حل معما نکرده است.

ادامه نوشته

BTS چیست؟

در شبکه موبایل اولین بخشی که مستقیما با گوشی موبایل در ارتباط است به لفظ عوام آنتن موبایل و به تعبیر تخصصی BTS که مخفف Base Tranceiver Station است، می باشد .در شکل زیر BTS نشان داده شده است .

البته شما آن را بر فراز مراکز مخابراتی و یا پشت بامها دیده اید!!


ادامه نوشته

اشیا پرنده در آسمان کرمان

 
در حالي اهالي بخش سيرچ در نزديكي شهر كرمان از مشاهده اشياء پرنده و برخورد آنها با زمين خبر مي دهند كه هفته گذشته نيز شايعاتي در خصوص مشاهده اين اشياء در آسمان شهرستان بافت منتشر شد.

به گزارش مهر، شب گذشته اهالي بخش سيرچ در نزديكي شهر كرمان از مشاهده اشياء نوراني كه در ارتفاعات اين منطقه سقوط كرده اند خبر دادند.

اين درحالي است كه هفته گذشته نيز اهالي دو روستاي سياه كوه و ده سالار در ارتفاعات شهرستان بافت در غرب استان كرمان نيز از سقوط چند شي نوراني در مناطق كوهستاني و صعب العبور اين شهرستان خبر داده بودند.

به گفته مردم محلي سقوط اين اشياء با صداي مهيب نيز همراه بوده است اما عليرغم بررسي‌هاي صورت گرفته به دليل صعب العبور بودن منطقه اثري از اين اشياء ناشناخته در بافت پيدا نشده است.

اما شب گذشته، خبري جشن روز خبرنگار در كرمان را تحت تاثير قرار داد و آن سقوط شي پرنده نوراني در ارتفاعات سيرچ بود و گفته مي شود هلال احمر در همان دقايق ابتدايي گروههاي تحقيق به منطقه اعزام كرده است اما هيچ اثري تا نيمه هاي شب از اين اشياء يافت نشد و گروه هاي بررسي كار خود را به دليل تاريكي هوا متوقف كردند.

 

ادامه نوشته

نمونه‌هاي شگفت از توانايي يادگيري ربات‌ها

محققان موسسه‌ فناوري توكيو موفق به ساخت رباتي شده‌اند كه قادر به كاربرد مفاهيم ياد گرفته شده براي انجام كارها است

به گزارش ايسنا، اين تيم تحقيقاتي با استفاده از يك نوع شبكه عصبي خودجايگزين موسوم به شبكه عصبي افزايش خود سازمانده (SPINN)، تصاوير ضبط شده از توانايي ربات در درك محيط پيرامونش و انجام دستورالعمل‌ هايي كه پيش از آن اطلاعاتي از چگونگي انجام آنها نداشته را پخش كرده است.

ادامه نوشته

پروژه عجیب ناسا: تلاش برای جابجا کردن زمین

این ایده عجیب زائیده ی ذهن مهندسان ناسا و یکسری از اخترشناسان آمریکایی ست که معتقدند این روش حدود ۶ بیلیون سال به عمر سیاره ما اضافه می‌کند، به عبارت دیگر عمر مفید زمین ۲ برابر خواهد شد! برای این کار طرح هایی هم ارائه داده اند
جالب است بدانید که برای این کار نیاز به نیروی عظیمی‌برای حرکت دادن کره زمین نیست.. فقط کافی ست یک ستاره ی دنباله دار را به سمت زمین هدایت کنند.

دکتر Laughlin که در مرکز تحقیقات ناسا در کالیفرنیا کار می‌کند گفته است که برای این کار فقط لازم است یک ستاره ی دنباله دار و یا شهاب آسمانی را به سمت زمین هدایت کنیم به طوری که با سرعت از کنار و نزدیک زمین رد بشود و به این طریق می‌توان از نیروی گرانشی شهاب که روی زمین اثر خواهد گذاشت استفاده کرد. در نتیجه ی اینکار سرعت مداری زمین افزایش پیدا می‌کند و به یک مدار بالاتر می‌رود که از خورشید دورتر است و به این ترتیب به یک منطقه ی خنک تر هدایت می‌شویم.

همچنین این مهندسان گفته اند که پس از این کار، باید این ستاره ی دنباله دار را به سوی زحل یا مشتری هدایت کرد تا روند رو به عقب اتفاق بیفتد و انرژیش را از یکی از این ۲ سیاره غول آسا بگیرد. بعدها مدارش آن را دوباره به سمت زمین برخواهد گرداند و این روند همچنان تکرار خواهد شد!

این گروه گفته اند که هدفشان در نجات کره زمین کاملا جدی ست و تنها چیزی که احتیاج دارند پرتاب یک موشک شیمیایی به یک شهاب آسمانی یا ستاره ی دنباله دار است که در زمان مقرر باعث آتش گرفتنش بشود که چنین دانشی همین حالا هم وجود دارد!
این طرح جنبه های نگران کننده ی زیادی دارد. مهندسین هوافضا باید برای هدایت شهاب و یا ستاره ی دنباله دار به سمت زمین نهایت دقت را بکنند زیرا کوچک ترین اشتباهی در این زمینه، کره زمین رو به مداری جلوتر خواهد برد (مدار آتش) و عواقب ویرانگری را در پی خواهد داشت. کباب شدن محیط زیست زمین کم ترین آن ها خواهد بود.

 

علت درس نخواندن دانشجویان کشف شد.دیدین ما نرماااالیم

1) در سال 52 جمعه داریم و میدانید که جمعه ها فقط برای استراحت است به این ترتیب 313 روز باقی میماند.

2) حداقل 50 روز مربوط به تعطیلات تابستانی است که به دلیل گرمای هوا مطالعه ی دقیق برای یک فرد نرمال مشکل است.بنابراین 263 روز دیگر باقی میماند.

3) در هر روز 8 ساعت خواب برای بدن لازم است که جمعا'' 122 روز میشود. بنابراین 141 روز باقی میماند.

4) اما سلامتی جسم و روح روزانه 1 ساعت تفریح را می طلبد که جمعا'' 15 روز میشود. پس 126 در روز باقی میماند.

5) طبیعتا'' 2 ساعت در روز برای خوردن غذا لازم است که در کل 30 روز می شود. پس 96 روز باقی میماند.

6) 1 ساعت در روز برای گفتگو و تبادل افکار به صورت تلفنی لازم است. چرا که انسان موجودی اجتماعی است.این خود 15 روز است. پس 81 روز باقی میماند.

7) روزهای امتحان 35 روز از سال را به خوداختصاص میدهند. پس 46 روز باقی میماند.

8) تعطیلات نوروز و اعیاد مختلف دست کم 30 روز در سال هستند. پس 16 روز باقی میماند.

9) در سال شما 10 روز را به بازی می گذرانید. پس 6 روز باقی میماند.

10) در سال حداقل 3 روز به بیماری طی میشود و 3 روز دیگر باقی است.

11) سینما رفتن و سایر امور شخصی هم 2 روز را در بر میگیرند. پس 1 روز باقی میماند.

12) 1روز باقی مانده همان روز تولد شماست. چگونه میتوان در آن روز درس خواند؟!!

نتیجه ی اخلاقی: پس یک دانشجوی نرمال نمیتواند درس بخواند‬

برگزاری همایش مبانی رویت هلال ماه مبارک رمضان

 
به دوستانی که میخواهند هلال ماه مبارک رمضان رو از نزدیک ببینند پیشنهاد میکنم حتما در این همایش شرکت کنند.
 
انجمن نجوم مجتمع مریم برگزار می کند؛

  "همایش مبانی رویت هلال ماه مبارک رمضان"

به استقبال ماه مبارک رمضان می رویم.

                     علاقه مندان جهت شرکت در این همایش علمی -رصدی حتما با تلفن

   ۷۷۸۵۳۳۳یا    ۷۷۸۹۰۹۳ تماس حاصل فرمایند.

هنگام حضور در همایش همراه داشتن شماره ملی الزامی است.

زمان:یکشنبه۹ مرداد ۹۰-ساعت ۱۷

مکان همایش:سالن آمفی تئاتر مجتمع مریم

مکان استهلال:ارتفاعات بوستان علوی

 

دزد بامرام!!

 

بعضی اوقات در عالم دزدی هم مواردی پیدا می شود که از آن با عنوان سارق با اخلاق یاد می کنند. مثلا در مواردی می بینیم که سارق بعد از دزدیدن کیف پول، اسناد و مدارک داخل کیف را به صاحبش پس داده و فقط پول ها را برداشته تا با این کار نشان دهد که دزد با مرامی بوده است! حالا در سرقت های دنیای دیجیتال هم شاهد مورد مشابهی هستیم. ‏

یک استاد دانشگاه سوئدی که لپ تاپ اش به سرقت رفته بود، یک هفته بعد، از طریق پست حافظه فلشی دریافت می کند که از طرف سارق برایش ارسال شده بود. فلش مموری حاوی یک کپی از اطلاعات روی لپ تاپ اش بوده است. بله جناب دزد از تمام اطلاعات هارد دیسک لپ تاپ پشتیبان گرفته و برای پروفسور ارسال کرده بود تا نگران اطلاعات از دست رفته نباشد. ‏

هر چند دزدی از اساس کار اشتباهی است اما من ترجیح می دهم اگر با دزدی مواجه شدم حداقل یک دزد فهمیده و بامرام مانند این فرد باشد. ‏


ماه مبارک رمضان دیگری در راه است:

 خدا را بی نهایت شاکریم که از خزانه ی موهبت و الطاف بی کران خود بر ما منت نهاد تا دگرباره بتوانیم این ماه پر برکت و پر فضیلت را درک نماییم؛ ماهی که خداوند متعال در شأن آن می فرماید: «شهر رمضان الذی انزل فیه القرآن هدی لناس و بینات من الهدی و الفرقان...» (ماه رمضان (ماهی است) که در آن برای راهنمایی مردم و بیان راه روشن و هدایت و جدا ساختن حق از باطل ، قرآن نازل شده است.) و در ادامه آیه می فرماید: «فمن شهد منکم الشهر فلیصمه...» (پس هر که این ماه را دریابد، باید که در آن روزه بدارد.) این قسمت از آیه نیز تأکید بر وجوب روزه، در این ماه دارد ولی با این وجود، مریضان و مسافران را (بر اساس احکامی که در شرع مقدس موجود است) از این امر عظیم مستثنا دانسته و روزه داری را از آنان ساقط می نماید و این امر واجب را در هنگام سلامتی و فراغت از سفر بر آنان واجب نموده تا کاستی های خود را جبران نمایند؛ «و من کان منکم مریضا ً او علی سفر فعدة من ایام اخر» (وهر کس که بیمار یا در سفر باشد به همان تعداد از روزهای دیگر روزه بگیرد.) و دلیل این امر را سهل و آسان گرفتن پرورگار بر بندگانس می خواند، به طوری که در ادامه آیه می فرماید: ...
ادامه نوشته

رشته های تحصیلی محبوب در آمریکا

در سال های اخیر دانشگاه ها و کالج های آمریکایی شاهد افزایش حضور دانشجویانی از خارج بوده اند که گرایش تحصیلی آنها، مهندسی و یا مدیریت بازرگانی بوده است.

شواهد حاکی از آن است که دلیل محبوبیت این دو گرایش تحصیلی در بین دانشجویان خارجی به این دلیل است که از نظر آنها، تحصیل در آمریکا، آنان را به بهترین شکیل برای دستیابی به یک شغل خوب آماده می کند.

نزدیک به ۴۰ درصد از ۷۰۰ هزار دانشجوی خارجی که سال تحصیلی گذشته در آمریکا تحصیل کردند، در رشته های مدیریت بازرگانی و یا مهندسی درس خوانده اند. این آماری است که اخیرا « موسسه آموزش بین المللی» یا IIE آن را در گزارشی تحت عنوان Open Doors ارائه داده است. بر اساس این آمار، رشته مدیریت بازرگانی در صدر، و پس از آن رشته های مهندسی قرار دارد.

پگی بومنتال، نایب رییس موسسه ....

ادامه نوشته

متنو نیگا کن!

سلام!

صبح یکی بهم زنگ زده بود... ولی گوشی دستم نبود... یکی از دوستان اهل قم... زنگ زدم بهش و بهم گفت:

دانشگاه صنعتی قم

دکتر محمد صادق آخوندی

ریاست دانشگاه صنعتی قم

برکنار شد!

و به جای وی

دکتر مشکوة السادات

به

ریاست دانشگاه صنعتی قم

انتصاب شد!

 

چی؟ میگین نه؟ واقعــــــــــــــــــــا؟ خب.... این رو در سایت دانشگاه صنعتی قم هم نوشته!

برین در لینک زیر:

لینک خبر انتصاب دکتر مشکاة

نمی دونم وقتی اینو میفهمین خوشحال میشین یا ناراحت... ولی من خوشحال شدم! چون دکتر مشکاة بیشتر با دانشجوها گرم میگیره و باز بهتر از دکتر آخوندیه! حالا..... دیگه نمی دونم!

پ ن ۱ : این واژه ی سرپرست منو خیلی مشکوک کرده!

CPR  چیست؟؟؟

خانم جوان 25 ساله اي در اثر ایست قلبی فوت کرد...
مرگش خیلی زیاد خانواده اش رو متاثر کرد. او وقتی دچار حمله قلبی شد درخانه تنها بود وکسی نبود که با یه CPR ساده جانش را نجات بده. افسوس.

CPR  چيست؟

!!!!!!  آنچه همه باید بدانند  !!!!!!


فرض کنید ساعت 6:15 بعد از ظهر است و شما بعد از یک روز کاری سخت غیرمعمول به خانه تان بر می گردید (البته به تنهایی). شما به شدت خسته وغمگین هستید. ناگهان یک درد شدید در ناحیه سینه خود احساس می کنید که به طرف بازو و نیز به آرواره  شما زبانه می کشد. فاصله خانه شما تا نزدیک ترین بیمارستان فقط 5 مایل (حدود 8 کیلومتر) است. متاسفانه، نمیدانید که آیا می توانید تا رسیدن به بیمارستان تحمل کنید یا نه.. شما آموزش کمک های اولیه (CPR) را بلدید، اما نمی دانید چگونه این کمک ها را روی خودتان
انجام دهید.

چگونه وقتی تنها هستیم از یک حمله قلبی جان سالم به در ببریم...؟

بسیاری از مردم، زمانی که با حمله قلبی مواجه می شوند، تنها و بدون کمک هستند. شخصی که ضربان قلب او نا منظم است و کسی که شروع به احساس ضعف می کند، تنها حدود 10 ثانیه پیش از از دست دادن هوشیاریش وقت دارد. به هرحال، این قربانیان می توانند با سرفه های مکرر و شدید به خود کمک کنند.
پیش از هر سرفه باید نفس عمیق بکشید، و سرفه باید عمیق و کش دار باشد وخلط سینه را از عمق سینه ایجاد کنید. توالی یک نفس و یک سرفه  باید حدودا هر 2 ثانیه یکبار بدون توقف تکرار شود تا کمک برسد و یا ضربان قلب دوباره به حالت عادی باز گردد. نفس های عمیق اکسیژن را به داخل شش ها می کشد وحرکت های سرفه موجب فشار به قلب و تداوم جریان گردش خون توسط آن می شود. همچنین این فشار فشرده کننده روی قلب موجب بازیابی ریتم نرمال ضربان آن می شود.  بدین طریق، قربانیان حملات قلبی می توانند تا رسیدن به بیمارستان حیات خود را حفظ کنند.

عکس های دیدنی غدای دانشگاه های مختلف دنیا و اماااااااا  ایران















و اما
ایران



منابع کنکور ارشد برق

سلام!

خوبین که ایشالله؟

خب... متاسفم که نتونستم به عنوان نویسنده ای از نویسندگان وبلاگ در هفته یا دو هفته ی قبل مطلب بذارم! وقت نداشتم... به خاطر این! ببخشین!

در هر حال!

گفتم شاید نیاز باشه که این مطلب رو حتما بذارم! این که نیاز بوده یا نه رو شما بهم میگین!

خب.... اصل مطلب اینه که:

manabe'e arshade bargh

و در ادامه با خودم گفتم شاید خیلی از ما که تازه وارد دانشگاه شدیم و ماشالله هزار ماشالله دانشگاهمون ارشد برق نداره و اونجوری که من در دفترچه ی برنامه ی ورودی های برق دیده بودم تا سال ۹۵ ورودی برق در مقطع ارشد نداریم و اونچنان که دکتر مشکاة میگفتن با یکی دو نفر هم میشه ارشد گرفت ، گفتم خوبه که یه جوری کتاب های منبع (نه کنکور!) رو بهتون معرفی کنم! (راجع به تفاوت آن دو برایتان توضیح میدهم! و آن توضیح از این رو ست که: کتاب منبع کتابیه که شامل تمامی مباحث و سرفصل های مورد نیازه! ولی کتاب کنکور کتابی هستش که سرفصل های کنکور رو به صورت کنکوری بهتون آموزش میده! راه حل ها و ترفندهای تست زنی رو شما در کتاب منبع نمی تونین پیدا کنین! ولی کتابای کنکور همونا رو به شما میگن.... و اینکه... من دارم چی میگم؟ همشو که خودتون میدونین! همتون کنکور کارشناسی رو خوردین! فرقش مثل کتابای گاج میمونه با کتابای درسی! همین! ) پس اگه میخواین کتابای خوب منبع رو بشناسین ، یه نگاهی به ۲ مقاله ی الکترونیکی زیر بندازین!  اول دانلود!

لینک هــــــا :۲ مورد: ۱-       ۰.۴Mbyte  ~          دانلود کنین! 

                            ۲-       ۰.۱Mbyte ~         دانلود کنین!

امیدوارم که به کار بیاد! آها! داشت یادم میرفتا! میخواستم بگم ، عکس فوق که مربوط به ضرایب دروس کنکور رشته ی برق در کارشناسی ارشد -این تیکه رو طولانی نوشتم تا روبات گوگل این صفحه  رو حتما پیدا کنه! - هستش ، از سایت همکلاسی برداشته شده! برای دیدن ، سایر ضرایب رشته ها میتونین به آدرس زیر برین!

ضرایب کنکور ارشد رشته های دانشگاهی

خب.... میخواستم یه سایتی هم معرفی کنم ، و اون هم .... یو تیوب (you tube) رو که میشناسین؟ همون سایت معروف دانلود و آپلود فیلم که فیل تره! میخواستم بگم ایرانیش اومد! ایرانیا که بیکار نمیشینن! فورا رفتن یه ایرانیش رو ساختن! من که دیدم ، بد نبود! حالا شما هم یه سری بزنین ، احتمالا خوشتون بیاد! (گفتم احتمالا!) یه مورد ازش دانلود کردم ، صرفا جهت اینکه ببینم دانلودش درست کار میکنه که ... درست بود دیگه ، فقط مشکلش این بود که بعد از آپلود فایل ها در اون نام فایل ها مخدوش میشه و من باقیش رو نمیدونم چه جوره! خودتون برین تحقیق کنین! خب ، آدرسش هست:

آپارات

آپارات!

به همین راحتی ، به همین خوشمزگی! و این رو هم بگم که اگه نشد من قبل از ماه رمضان پست بدم ، ماه رمضان رو به همتون خوش آمد میگم! پیشاپیش! وسط تابستون! سختیش بیشتره و همراهش ، لذتش!

موفق باشین! آل آف یو!

پ ن ۱ : میخواستم به اونایی که خبر ندارن بگم که از جمله ی بهترین کتابای کنکور در رشته های فنی مهندسی ، کتابای پوران پژوهش هستش! آدرس اینترنتی زیر!

http://www.pouran.net/fa/index.php

پ ن ۲ : نظرات تاییدی هستن! به تبعیت از مدیریت وبلاگ!

پ ن 3 : اگه خواستین در خبرنامه ی وبلاگ ثبت نام کنین ، زیر آمارگیر وبلاگ گذاشته شده! برای اثبات فرهنگ بالای این وبلاگ! همون کلاس کار! شوخی میکنم! راه که بیافته خیلی به درد بخوره! حالا شما ثبت نام بکنین! البته... اگه خواستین!

چگونه میتوان با استفاده از یک فشار سنج ارتفاع یک آسمان خراش را اندازه گرفت؟

 

سوال بالا یکی از سوالات امتحان فیزیک در دانشگاه کپنهانگ بود Niels Bohr.jpg

يكي از دانشجويان چنين پاسخ داد: به فشار سنج يك نخ بلند مي بنديم.سپس فشارسنج را از بالاي آسمان خراش طوري آويزان ميكنيم كه سرش به زمين بخورد.ارتفاع ساختمان مورد نظر برابر با طول نخ به اضافه طول فشارسنج خواهد بود.

پاسخ بالا چنان مسخره به نظر مي آمد كه مصحح بدون تامل دانشجو را مردود اعلام كرد.ولي دانشجو اصرار داشت كه پاسخ او كاملا درست است و درخواست تجديد نظر در نمره خود كرد. يكي از اساتيد دانشگاه به عنوان قاضي تعيين شد و قرار شد كه تصميم نهايي را او بگيرد.

نظر قاضي اين بود كه پاسخ دانشجو در واقع درست است.ولي نشانگر هيچ گونه دانشي نسبت به اصول علم فيزيك نيست.سپس تصميم گرفته شد كه دانشجو احضار شود و در طي فرصتي شش دقيقه اي پاسخي شفاهي ارائه دهد كه نشانگر حداقل آشنايي او با اصول علم فيزيك باشد.

دانشجو در پنج دقيقه اول ساكت نشسته بود و فكر مي كرد.قاضي به او يادآوري كرد كه زمان تغيين شده در حال اتمام است.دانشجو گفت كه چندين روش به ذهنش رسيده است ولي نميتواند تصميم گيري كند كه كدام يك بهترين مي باشد.

قاضي به او گفت كه عجله كند و دانشجو پاسخ داد:«روش اول اين است كه فشارسنج را از بالاي آسمان خراش رها كنيم و مدت زمانيكه طول ميكشد به زمين برسد را اندازه گيري كنيم.ارتفاع ساختمان را ميتوان با استفاده از اين مدت زمان و فرمولي كه روي كاغذ نوشته ام محاسبه كرد.»

دانشجو بلافاصله افزود:«ولي من اين روش را پيشنهاد نميكنم.چون ممكن است فشارسنج خراب شود!»

روش ديگر اين است كه اگر خورشيد مي تابد طول فشارسنج را اندازه بگيريم سپس طول سايهُ فشارسنج را اندازه بگيريم و آنگاه طول سايهُ ساختمان را اندازه بگيريم.با استفاده از نتايج و يك نسبت هندسي ساده مي توان ارتفاع ساختمان را اندازه گيري كرد.رابطهُاين روش را نيز روي كاغذ نوشته ام.

ولي اگر بخواهيم با روشي علمي تر ارتفاع ساختمان را اندازه بگيريم ميتوانيم يك ريسمان كوتاه را به انتهاي فشارسنج ببنديم و آن را مانند آونگ ابتدا در سطح زمين و سپس در پشت بام آسمان خراش به نوسان درآوريم.سپس ارتفاع ساختمان را با استفاده از تفاضل نيروي گرانش دو سطح بدست آوريم.من رابطه هاي مربوط به اين روش را كه بسيار طولاني و پيچيده مي باشند در اين كاغذ نوشته ام.

آها! يك روش ديگر كه چندان هم بد نيست:اگر آسمان خراش پتهُ اضطراري داشته باشد ميتوانيم با استفاده از فشار سنج سطح بيروني آن را علامت گذاري كرده و بالا برويم سپس با استفاده از تعداد نشان ها و طول فشارسنج ارتفاع ساختمان را بدست بياوريم.

ولي اگر شما خيلي سرسختانه دوست داشته باشيد كه از خواص مخصوص فشارسنج براي اندازه گيري ارتفاع استفاده كنيد مي توانيد فشار هوا در بالاي ساختمان را اندازه گيري كنيد و سپس فشار هوا در سطح زمين را اندازه گيري كنيد سپس با استفاده از تفاضل فشارهاي حاصل ارتفاع ساختمان را بدست بياوريد.

ولي بدون شك بهترين راه اين مي باشد كه در خانهُ سرايدار آسمان خراش را بزنيم و به او بگوييم كه اگر دوست دارد صاحب اين فشارسنج خوشگل بشود مي تواند ارتفاع آسمان خراش را به ما بگويد تا فشار سنج را به او بدهيم.

دانشجويي كه داستان او را خوانديد « نيلز بور » فيزيكدان دانماركي بود. 

فیبر نوری چیست و چطور کار می کند؟

هرجا که صحبت از سیستم های جدید مخابراتی، سیستم های تلویزیون کابلی و اینترنت باشد، در مورد فیبر نوری هم چیزهایی می‌شنوید.

فیبرنوری چیست؟

فیبرهای نوری رشته های بلند و نازکی از شیشه بسیار خالصند که ضخامتی در حدود قطر موی انسان دارند. آنها در بسته هایی بنام کابل‌های نوری کنار هم قرار داده می‌شوند و برای انتقال سیگنال‌های نوری در فواصل دور مورد استفاده قرار می‌گیرند. از آنها همچنین برای عکسبرداری پزشکی و معاینه های فنی در مهندسی مکانیک استفاده می‌شود. 

اگر با دقت به یک رشته فیبر نوری نگاه کنید، می بینید که از قسمت‌های زیر ساخته شده :

• هسته _ هسته بخش مرکزی فیبر است که از شیشه ساخته شده و نور در این قسمت سیر می‌کند.     

• لایه روکش _ واسطه شفافی که هسته مرکزی فیبر نوری را احاطه می‌کند وباعث انعکاس نور به داخل هسته می‌شود.

• روکش محافظ _ روکشی پلاستیکی که فیبر نوری در برابر رطوبت و آسیب دیدن محافظت می‌کند.

صدها یا هزاران عدد از این رشته های فیبر نوری بصورت بسته ای در کنار هم قرار داده می‌شوند که به آن کابل نوری گویند. این دسته از رشته های فیبر نوری با یک پوشش خارجی موسوم به ژاکت یا غلاف محافظت می‌شوند.....

 

ادامه نوشته