ترفند جديد چي ميخواي؟

سلام!

نمي دونم تا به حال اين سايت ترفند رو ديدين يا نه! من اين رو به اون كساني معرفي ميكنم كه نديدنش! چون آخه (هجو يعني همين ديگه؟ چون و آخه رو پشت سر هم بياري..) سايت معروفيه... اونقدر معروف كه از همين شكل پايين خيليا دو هزاريشون مي افته كه كدوم سايت رو ميگم!


ترفندستان

خلاصه كنم كه تو اين سايت ترفند ويندوز ، گوشي ، اينترنت و ... رو ميتونين مشاهده كنين! نرم افزاري و سخت افزاري! يه انجمن هم داره كه من عضو نيستم كه بگم چه خبره! اما با توجه به تعداد بالاي اعضاي انجمن ميتونم بگم مطالب جالبي ميشه توش پيدا كرد... يعني عضويت در اون خالي از لطف نيست! همچنين است يه قسمت پرسش و پاسخ هم كه ميتونين مشكلات خودتون رو به اميد رفع شدن اونجا مطرح كنين! و كوچه باغ هاي بسيار زياد ديگه اي كه هست و براي توضيح دادنش مجال نيست!

خب... بهتره بيش از اين توضيح ندم...

لينك سايت:ترفندستان

اميدوارم مفيد واقع بشه!

معتدل باشين!

پ ن 1 : یه وبلاگی رفتم یه پستی دیدم ، یه فکری کردم که بگیرم پستشو اینجا پست کنم! امیدوارم خوشتون بیاد! ضرب المثل های فارسی! تو ادامه ی مطلب! خیلیه آخه! بد نیست یه نسخه ازش واسه خودتون بردارین!

پ ن ۲ : یه خبر از یاهو!

                         

یک تیم بین المللی از دانشمندان در جنوا  پس از اندازه گیری های دقیق متوجه شدند که سرعت نوترون بیشتر از سرعت نور  است! بر همین علت میتوان گفت نظریه ی نسبیت انیشتین که سرعت نور را مافوق بر سرعت تمامی اجسام مادی  میداند رو به  نقض شدن است! ( به نظر من  به عنوان مترجم!شاید بتوان گفت نظریه ی انیشتین میزانی تقریبی به دست می آورد! نه کاملا دقیق!)
آنتونیو اریدیتاتو که در موسسه ی تحقیقاتی CERN (سرن : موسسسه ی  تحقیق بر فرآیندهای هسته ای در اروپا  در مرز سوییس و فرانسه) کار میکند  در مصاحبه با رویترز اعلام کرد که در طول 730 کیلومتر مسیر بین جنوا(geneva) و گران ساسو در ایتالیا ، نوترون 60 نانو ثانیه از نور سریعتر به پایان مسیر میرسد!
همچنین گفت که ما بر اندازه گیری ها کاملا اطمینان داریم ، ولی ما نیاز داریم که گروه دیگری از همکاران آزمایش های این گروه را انجام داده و این اندازه گیری را تایید کنند!
اگر این نتیجه  تایید بشود  بخشی  اساسی از نظریه ی انیشتین نقض خواهد شد!
منبع : یاهو
گزارشگر خبر : رابرت ایوانس
انتشار  خبر : تام مایلس

(به خاطر هرگونه اشتباه در مورد متن پ ن ۲ متاسفم! چون در کمتر از ۲۰ دقیقه وقت برای ترجمه و نوشتن داشتم!)

لینک خبر: نقض نظریه ی نسبیت؟

ادامه نوشته

شارژ ابتدایی 12 ساعته باطری غلط است

مدتی پیش برای خرید یک دستگاه اپل آیپد به بازار مراجعه کرده بودم و با یک تصور غلط مواجه شدم که مرا بر آن داشت در این مورد توضیحاتی بدهم 

به گزارش وب شهر موقع خرید این تبلت پیشرفته که همه فناوریهای روز در آن خلاصه شده است فروشنده تاکید کرد که حتما” 12 ساعت شارژ اولیه را رعایت کنید! باور کنید داشتم شاخ و دم در می آوردم. شما هم اگر ادامه مطلب را بخوانید متوجه می شوید چقدر افکارمان به دلیل به روز نبودن کهنه شده است.

در دنیای باطریها چندین فناوری وجود داشته که هر یک جای خود را به تکنولوژیهای جدید داده اند و منسوخ شده اند. مهمترین نسلهایی که در دنیای وسایل الکترونیکی شایع بوده اند به این شرح است.

الف-باطریهای نیکل کادمیوم

اینها در واقع اولین نسل تجاری باطریهای با تولید انبوه در ابزارهایی مانند موبایل و نوت بوک بودند. علامت مشخصه آنها این است که روی باطری Ni-Cd و یا خود کلمه نیکل-کادمیوم قید شده است. در دفترچه مشخصات هم عینا” نوع و توان باطری قید میشود. این نوع باطریها اکنون منسوخ شده اند.

در واقع این باطریها بودند که اولا” شارژ ابتدایی 12 ساعته نیاز داشتند و ثانیا” هر بار باید تا انتها تخلیه می شدند تا شارژ مجدد موجب از بین رفتن سلولها نشود.

تقریبا” 5 سالی میشود که دیگر این نوع باطریها به دلایل مختلفی کنار رفته اند و در محصولات جدید به هیچ وجه کاربردی ندارند.

ب-باطریهای یون لیتیومی

اینها نسل دوم تجاری باطریها در دستگاه های الکترونیکی بودند. علامت مشخصه آنها کلمه Li-On روی بدنه باطری و دفترچه مشخصات محصول است. این باطریها کماکان در موبایل و نوت بوک کاربرد دارند اما آنها هم با نسل جدیدتر در حال تعویض هستند.
کارکرد صحیح این باطریها موجب شده که نیازی به شارژ ابتدایی 12 ساعته ندارند و همچنین کاملا” برعکس باطریهای نسل قبلی به هیچ وجه نباید تا سر حد تخلیه شدن کار کنند. باید در حد 10 درصد شارژ باقیمانده مجدد شارژ شوند و سپس تا 100 درصد مجددا” شارژ گردند.

ج-باطریهای لیتیوم پلیمری

اینها نسل روز باطریها هستند که علاوه بر محدودیتهای کمتری که دارند ایمنتر و سبکتر هستند. علامت مشخصه آنها کلمه Li-Po یا Li-on-Po است. در دفترچه مشخصات محصول هم عینا” نوع باطری با عبارت لیتیوم پلیمری یا کاملتر آن یون لیتیوم پلیمر قید میگردد.

این نوع باطریها نه تنها شارژ ابتدایی 12 ساعته نیاز ندارند بلکه هیچ محدودیتی در کاربرد هم ندارند. مهمترین علامت مشخصه اینکه دستگاه شما دارای این نوع باطری است آن است که در زمان اتصال به کامپیوتر با پورت USB شارژ شود.

چون این باطریها نیازی نیست هر بار تا 100 درصد شارژ شوند سازندگان امکان شارژ با USB را در آنها قرار داده اند تا عمر باطری بهتری داشته باشند.

خوب در حال حاضر هر دستگاه الکترونیکی که بخرید به احتمال 99.9 درصد فاقد باطری نوع اول است که باطری نیکل کادمیومی بود. پس عملا” شارژ 12 ساعته کاملا” منسوخ و یک سنت پارینه سنگی است که کماکان در دهان افراد در حال گردش است.


The Story of Life

 

Sometimes people come into your life

And you know right away that they were meant to be there.

To serve some sort of purpose, teach you a lesson,

or to help you figure out who you are or who you want to become.

You never know who these people may be,

(Possibly your roommate, neighbor, coworker, long lost, lover, or even a complete stranger),

but when you lock eyes with them you know at that very moment they will.

Everything happens for a reason.

Nothing happens by chance or by means of good luck.

Illness, injury, love, lost moments of true greatness, and sheer stupidity

all occurs to test the limits of your soul.

Without these small tests, whatever they may be,

life would be like a smoothly paved, straight, flat road to nowhere.

It would be safe and comfortable, but dull and utterly pointless.

The people you meet who affect your life and the success and downfalls you experience,

help to create who you are and who you become.

Even the bad experiences can be learned from.

In fact, they are probably the most poignant and important ones.

If someone hurts you, betrays you, or breaks your heart,

forgive them, for they have helped you learn about trust

and the importance of being cautious when you open your heart.

If someone loves you, love them back unconditionally,

not only because they love you, but because in a way,

they are teaching you to love and how to open your heart and eyes to things.

Make every day count.

Appreciate every moment and take from those moments everything that you possibly can,

for you may never be able to experience it again.

Talk to people that you have never talked to before, and actually listen.

Let yourself fall in love, break free, and set your sights high.

Hold your head up because you have every right to.

Tell yourself you are a great individual and believe in yourself,

for if you don't believe in yourself, it will be hard for others to believe in you.

You can make of your life anything you wish.

Most importantly, create your own life and then go out and live it with absolutely NO regrets.

And learn a lesson in life each day that you live.

فرض کن حضرت مهدی بر تو ظاهر گردد:

 

ظاهرت هست چنانیکه خجالت نکشی؟

باطنت هست پسندیده ی صاحب نظری؟

                                                                                                                                      خانه ات لایق او هست که مهمان گردد؟  

                                                                                                                                      لقمه ات درخور او هست که نزدش ببری؟  

                                                                                                                                       پول بی شبهه و سالم ز همه داراییت               داری آن قدر که یک هدیه برایش بخری؟ 

 حاضری گوشی همراه تورا چک بکند؟            با چنین شرط که در حافظه دستی

 نبری؟                                                                                                                                         واقفی بر عمل خویش تو بیش از دگران؟          می توان گفت تو را شیعه ی اثنا عشری؟                                                 

داستان عاشقانه ی یک شعر.../به مناسبت سالروز شعر و ادب پارسی

 

درود بر همه ی دوستان عزیز

امروز ،روز شعر بود.مصادف با سالروز درگذشت استاد شهریار.مطالب زیادی در رابطه با این روز نوشته شده که شما میتونید با یک سرچ به راحتی به اونها دست پیدا کنید.به همین علت خواستم تو این روز داستان عاشقانه ی یک شعر(که مطمئنم برای خیلی از شما آشناست) رو براتون بگم .توصیه می کنم تصنیف زیبا رو هم بعد از خوندن داستان دانلود کنید.من که واقعا از شنیدنش لذت بردم.

 

  01-Mehrdad Avesta.gif

وفا نكردي و كردم، خطا نديدي و ديدم 

شكستي و نشكستم، بُريدي و نبريدم

اگر ز خلق ملامت، و گر ز كرده ندامت
كشيدم از تو كشيدم، شنيدم از تو شنيدم

كي ام، شكوفه اشكي كه در هواي تو هر شب
ز چشم ناله شكفتم، به روي شكوه دويدم 

 مرا نصيب غم آمد، به شادي همه عالم
چرا كه از همه عالم، محبت تو گزيدم

چو شمع خنده نكردي، مگر به روز سياهم
چو بخت جلوه نكردي، مگر ز موي سپيدم

بجز وفا و عنايت، نماند در همه عالم
ندامتي كه نبردم، ملامتي كه نديدم

نبود از تو گريزي چنين كه بار غم دل
ز دست شكوه گرفتم، بدوش ناله كشيدم

جواني ام به سمند شتاب مي شد و از پي
چو گرد در قدم او، دويدم و نرسيدم

به روي بخت ز ديده، ز چهر عمر به گردون
گهي چو اشك نشستم، گهي چو رنگ پريدم

وفا نكردي و كردم، بسر نبردي و بردم
ثبات عهد مرا ديدي اي فروغ اميدم؟

مهرداد اوستا در جوانی عاشق دختری شده و قرار ازدواج می گذارند. دختر جوان به دلیل رفت و آمد هایی که به دربار شاه داشته ، پس از مدتی مورد توجه شاه قرار گرفته و شاه به او پیشنهاد ازدواج می دهد.
دوستان نزدیک اوستا که از این جریان باخبر می شوند، به هر نحوی که اوستا متوجه خیانت نامزدش نشود سعی می کنند عقیده ی او را در ادامه ی ارتباط با نامزدش تغییر دهند. ولی اوستا به هیچ وجه حاضر به بر هم زدن نامزدی و قول خود نمی شود . تا اینکه یک روز  مهرداد اوستا به همراه دوستانش ، نامزد خود را در لباسی که هدیه ای از اوستا بوده ، در حال سوار شدن بر خودروی مخصوص دربار می بیند...

مهرداد اوستا ماه ها دچار افسردگی شده و تبدیل به انسانی ساکت و کم حرف می شود. سالها بعد از پیروزی انقلاب ، وقتی شاه از دنیا می رود ، زن های شاه از ترس فرح ، هر کدام به کشوری می روند و نامزد اوستا به فرانسه ..

در همان روزها ، نامزد اوستا به یاد عشق دیرین خود افتاده و دچار عذاب وجدان می شود. و در نامه ای از مهرداد اوستا می خواهد که او را ببخشد. اوستا نیز در پاسخ نامه ی او تنها این شعر را می سراید.
حالا یک بار دیگه شعر رو بخونید ....

تصنیف رو با صدای استاد مختاباد از لینک زیر دریافت کنید.

 http://www.salijoon.info/mail/880718/Shekveh-Mokhtabad.wma

منبع:http://www.khabaronline.ir/news-22753.aspx

نارنجی؟

سلام!

از اونجایی که معمولا به دلایل زیادی وقت گذاشتن پست های متعدد و پشت سر هم ندارم ، همیشه در این وبلاگ سعی میکنم منبع ها رو به شما معرفی کنم تا خودتون برین سراغ اطلاعات خوب و به روز...

به خاطر همین امروز تصمیم گرفتم سایتی که یکی از دوستان همشهریم به من معرفی کرده رو بهتون معرفی بکنم! این شما و این نارنجی!

نارنجی

- نارنجی کجاست؟

- طبق توضیح خود سایت نارنجی:

نارنجی مکانی برای معرفی Gadget های جدید است. در نارنجی با آخرین ابزار های جدید تکنولوژی که به زندگی روزانه ما وارد میشوند آشنا خواهید شد. استفاده از نارنجی رایگان است و هر روز مطالب جدید در آن منتشر میشود.

نارنجی0

و اما اونچه من باید به این توضیح اضافه بکنم فقط لینکشه! به این میگن یه مطلب کم حجم و مقوی! (البته امیدوارم!)

نارنجی

ضمنا!

از همین الان شروع سال تحصیلی رو به تمامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم تبریک میگم و براشون آرزوی موفقیت دارم!

سعادتمند باشید!

 

سه عملی که باعث چیره‌شدن شیطان بر انسان می‌شود

گفتگوي موسي عليه السلام  با ابليس
حضرت موسی علیه السلام در جایی نشسته بود، ناگاه ابلیس كه كلاه رنگارنگی بر سر داشت نزد موسی علیه السلام آمد، وقتی كه نزدیك شد كلاه خود را (به عنوان احترام) از سر برداشت و مؤدبانه نزد موسی علیه السلام ایستاد.

حضرت موسی گفت: تو كیستی ؟ ابلیس جواب داد: ابلیس هستم.

موسی (ع) پرسید: تو ابلیس هستی؟ خدا تو را از ما و دیگران دور گرداند.

 ابلیس گفت: من آمده ام به خاطر مقامی كه در پیشگاه خدا داری بر تو سلام كنم. موسی پرسید: این كلاه چیست كه بر سر داری ؟ ابلیس پاسخ داد: با (رنگها و زرق و برقهای) این كلاه، دل انسان ها را می‌ربایم.

موسی پرسید: به من از گناهی خبر بده كه اگر انسان آن را انجام دهد ، تو بر او پیروز می شوی و هر كجا كه بخواهی افسار او را به آنجا می كشی. ابلیس گفت: 

 هنگامی كه او خودبین شود و از خودش خوشش آید
هنگامی كه او عمل خود را بسیار بشمرد
هنگامی كه گناه در نظرش كوچك گردد. الکافی ج 2ص 314

حکایتی پندآمیز

«در ایام جوانى با پدرم و جمعى از دوستان، هنگام عید نوروز، دید و بازدید مى‏کردیم. براى دیدار یکى از آشنایان به طرف خانه‏اش - که نزدیک قبرستان بود- رفتیم. گفتند: خانه نیست.
یکى از همراهان، پیشنهاد کرد که براى رفع خستگى و زیارت اهل قبور، سرى به قبرستان بزنیم. وقتى به آنجا رسیدیم، یکى از رفقا به شوخى رو به قبرى کرد و گفت: اى صاحب قبر! در این روز عید به دیدار تو آمدیم؛ از ما پذیرایى نمى‏کنى؟
ندایى برخاست که هفته دیگر همه میهمان من هستید!
همگى شگفت ‏زده شدیم و گمان بردیم که تا هفته آینده بیشتر زنده نیستیم. به سروسامان دادن کارهاى خود پرداختیم؛ امّا در روز موعود از مرگ خبرى نشد. با هم به سر همان قبر رفتیم؛ گفتیم: شاید منظور چیزى غیر از مردن بوده است.
یکى از ما گفت: اى صاحب قبر! به وعده خود وفا کن. صدایى آمد: بفرمایید! ناگهان، باغى در نهایت طروات و صفا، درختان سر به فلک کشیده، انواع میوه‏ها ، نهرهاى جارى و مرغان خوش الحان، نمایان گشت!
در وسط باغ به عمارت با شکوهى رسیدیم که شخصى در نهایت زیبایى آنجا نشسته و جمعى ماهرو، کمر خدمت او به میان بسته؛ چون ما را دید، از جا برخاست و خوش آمد گفت و از اینکه هفته گذشته مجاز به پذیرایى نبود، پوزش خواست.
پس از ساعتى که با طعامها و شربتهاى گواراى آن سامان از ما پذیرایى شد، تا بیرون باغ بدرقه‏ مان کرد.
پدرم در هنگام خداحافظى از او پرسید: شما کیستى که از چنین دستگاه گسترده‏اى بهره‏مندى؟
فرمود: من کاسب فلان محله هستم و به دو سبب بدین مقام دست یافتم: هرگز در کسبم کم‏ فروشى نکردم و دیگر هیچگاه نماز اول وقت را ترک نگفتم». (??)

 ترسیمى از حیات برزخى

ترسیمى از حیات برزخى 


تشبیه حیات برزخى

مطالبى که در این سطور - از زبان اولیاى دین- مى‏نگاریم، بیانگر شمه‏اى از حقایق شگفت انگیز جهان برزخى است.
در آغاز این گفتار، توجه شما خوانندگان عزیز را به تشبیه برزخ با دنیا جلب مى‏کنیم؛ تا بتوانیم ترسیمگر چهره‏اى - هر چند ناقص - از حیات برزخى باشیم.
عالم و دانشمند ربانى، مرحوم « فیض کاشانى » (متوفى‏????ه. ق) در کتاب نفیس و ارزشمند « الْمُحجَّهُ الْبَیْضاء فی تَهْذیبِ الْإحیاء » در این باره چنین مى‏نویسد:
«دنیا، همچون زندان تاریکى است که انسان در آن حبس باشد و برزخ همانند بستان وسیع و گسترده‏اى است که انواع درختان سر به فلک‏کشیده، گلهاى زیباى عطرآگین، پرندگان خوش الحان و... در آن باشند». (?)
پیامبر گرامى(صلّی الله علیه و آله و سلّم) با تعبیرى بسیار زیبا و دقیق -به مضمون زیر- دنیا و برزخ را چنین تشبیه نموده است:
«مِثال مؤمن در دنیا، مثل جنین است در شکم مادر (چنان به آن خوگرفته است که گویى عالمى برتر و با صفاتر از آن نیست).از این رو پس از پایان عمر آن جهان، با اکراه و سختى، همراه با ترس و گریه ، دل از آن مکان مى‏کند.
پس از اندکى که با این جهان انس گرفت، دیگر میل بازگشت به وطن نُه ماهه خویش را ندارد.
مؤمن نیز چنان به دنیا خوگرفته است که دل کندن از آن، برایش سخت و مرگ بر او ناپسند است؛ اما پس از مرگ، وقتى چشمش به جمال نعمتهاى فرحبخش و دل انگیز برزخى روشن شد، به هیچ وجه حاضر نیست به وطن چند ده ساله خویش بازگردد». (?)
ثواب و عذاب «عالم برزخ» را نیز مى‏توان به پاداش و کیفر «عالم رؤیا» تشبیه کرد. انسان ، در خواب، امورى از قبیل: خوردن، آشامیدن، اندیشیدن و... را انجام مى‏دهد و این کارها به وسیله قالبى غیر از قالب مادى صورت مى‏پذیرد؛ زیرا در هنگام خواب دیدن، بدن و قالب مادى در بستر خفته است. (?)
در حدیث آمده است:
«هنگام خواب ، قالب مادى باقى مى‏ماند و آنچه از انسان خارج مى‏شود ، قالب برزخى اوست». (?)
طبق نظر فلاسفه الهى (از جمله ملاصدرا) انسان، داراى دو قالب و کالبد است:
? - قالب مادى (چهره ظاهرى و بیرونى).
? - قالب مثالى (چهره باطنى و درونى).
حتما ادامه مطلب رو بخونید...
ادامه نوشته

معرفي شخصيت

سلام!

امروز ميخوام يك استعداد ناكام رو بهتون معرفي بكنم:

امير اعلم غضنفريان ،‌ دكتراي مهندسي برق در شاخه ي  الكترونيك از دانشگاه استانفورد آمريكا

۲۵ بهمن ۱۳۵۰ در شهر زنجان متولد شد. مدرک دیپلم را از دبیرستان امیر کبیر زنجان گرفت.

در سال ۱۳۶۷ موفق به اخذ اولین مدال( نقره )برای ایران از المپیاد جهانی ریاضیات ۱۹۸۸ در استرالیا شد . همان سال وارد دانشکده برق دانشگاه صنعتی شریف شد. با معدل بالای ۱۹ به عنوان شاگرد ممتاز لیسانس گرفت و در همان سال به عنوان دانشجوی نمونه دانشگاه صنعتی شریف انتخاب و معرفی شد. بلافاصله در مقطع فوق لیسانس صنعتی شریف هم پذیرفته شد که در مدت یک سال و سه ماه مدرک فوق لیسانس الکترونیک خود را با معدل19.4دریافت کرد.

در سال ۷۳ برای ادامه تحصیل راهی دانشگاه استانفورد آمریکا شد. دکترا را در کمتر از سه سال با معدل ۴ از ۴ دریافت کرد. امیراعلم غضنفریان بیش از هفت مقاله علمی در مجلات و کنفرانس‌های بین‌المللی معتبر منتشر کرد. در سال 77 علائم سرطان غدد لنفاوی در وی ظاهر شد و 9ماه بعد در ميانه پاييز سال 13۷۸ در حالی که 27 سال بیشتر از عمر با ارزشش نمی‌گذشت، در آمریکا دارفانی را وداع گفت و در زنجان به خاک سپرده‌شد. کسی که در تمام مدت کوتاه عمرش، «ستاره» بود و دوستداران فراوانی داشت.

فقط تونستم همين اطلاعات رو با توجه به وقتم از اين شخصيت گم شده در تاريخ پيدا كنم كه اون هم در ويكي پديا بود. براي مشاهده ي اين صفحه در ويكي پديا روي لينك كليك كنيد.

در صحت بخشهايي از اطلاعات هم نمي تونم اعلام اطمينان بكنم!

يادبود امير اعلم غضنفريان در سايت دانشگاه استانفورد

چه گوشي‌اي بخرم؟

 



امروز قصد داریم سری به بازار تلفن همراه بزنیم و یك گوشی برای خود تهیه كنیم، اما در میان انبوهی از گوشی‌های رنگ و وارنگ سردرگم می‌شویم و مي‌مانيم كه كدام‌یك را بخریم. اغلب ما یا حقیقتا همه ما گوشی‌هایی را می‌خریم كه حتی نمی‌توانیم از خیلی از امكانات آن استفاده كنیم.

این كار علاوه بر هدردادن سرمایه ما باعث خارج‌شدن حجم عظیمی‌ از سرمایه از چرخه اقتصادی مملكت می‌شود كه نه‌تنها به ضرر ما كه به ضرر جامعه ما نیز خواهد بود. پس بیایید هدفمند عمل كنیم، طوری كه از خریدمان كمال استفاده را ببریم. هر گوشی از قطعه‌های مختلف تشكیل شده است كه هریك بر اساس كاركرد خود، وظایفی را دنبال می‌كنند. با پی‌بردن به كاركرد و وظایف آنها می‌توانید انتخاب بهتری برای خرید گوشی داشته باشید. پس با ما همراه باشید.

ابعاد و وزن: قبل از خرید گوشی به ابعاد و وزن گوشی خود دقت كنید. این كار البته در قسمت اقتصادی خرید گوشی تاثیر خاصی ندارد، اما در وضع ظاهری شما تاثیر بسزایی دارد. بعضی از آنها به حدی بدقواره هستند كه حمل آنها سخت می‌شود یا برخی به قدری بزرگ و سنگین هستند كه گویی پاره آجری را در جیب خود فرو كرده‌اید. پس اگر به سراغ گوشی مثل N900 رفتید، فكر حمل آن را نیز بكنید. تنها وزن گوشی نیز مهم نیست. ابعاد نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. پس فریب ظاهری نگاه اول به گوشی را نخورید و به فكر آینده نیز باشید.

نوع و اندازه صفحه نمایش: نوع صفحه نمایش 2 زیرمجموعه دارد، نخست لمسی یا غیرلمسی بودن آن و دیگری میزان رنگ و كیفیت آن است. اگر به سراغ گوشی‌های صفحه لمسی می‌روید، بدانید آنها 2 نوع هستند: معمولی و خازنی. آنها كه معمولی هستند معمولا با قلم كار می‌كنند و آنهایی كه خازنی هستند با حرارتی كه در انگشتان شماست. پس اگر از آن قشر بانوانی هستید كه ناخن‌هایتان تا حدودی بلند است طوری كه نمی‌توانید با سر انگشتان خود صفحه نمایش را لمس كنید، به سراغ گوشی‌های خازنی نروید كه نمي‌توانيد براحتی با آنها كار كنید. آنها نه با قلم كار خواهند كرد و نه با جسم دیگری. اما اگر براحتی می‌توانید صفحه نمایش را با سر انگشتان خود لمس كنید به شما گوشی با صفحه نمایش خازنی پیشنهاد می‌شود كه از حساسیت و دقت بیشتری برخوردارند


همچنین مقدار رنگ و اندازه صفحه نمایش را نیز هنگام خرید از یاد نبرید. اگر برای بازی و عكس و دیدن فیلم به سراغ موبایل می‌روید سعی كنید كیفیت صفحه نمایش عالی باشد و همچنین سایز صفحه نمایش برای دیدن فیلم و بازی بزرگ باشد. اما اگر هدفتان بازی و فیلم دیدن با موبایل نیست، بهتر است به دنبال گوشی‌ای باشید كه كیفیت و اندازه صفحه نمایش كوچك‌تری داشته باشد كه در قیمت تمام شده تاثیر دارد.

سیستم‌عامل: سیستم‌عامل‌ها به شما كمك می‌كنند تا از امكانات موجود سخت‌افزاری در گوشی بهتر استفاده كنید. قبل از خرید حتما درباره آن سیستم‌عامل مطالعه كنید. تعداد نرم‌افزار‌ها و نحوه دسترسی به آنها را مورد بررسی قرار دهید. خرید یك گوشی با سیستم‌عامل نه‌چندان خوب می‌تواند شما را از گوشی خود زده و مجبور به خرید گوشی جدیدی كند كه خود هزینه‌ای مضاعف در پی خواهد داشت.


حافظه داخلی و كارت حافظه: یكی از مهم‌ترین ويژگي‌ها برای خرید گوشی، انتخاب گوشی‌ای است كه دارای حافظه‌های مختلف است. قبل از خرید بررسی كنید كه واقعا به چه میزان فضا برای پركردن اطلاعاتی از قبیل عكس و برنامه موسیقی در موبایل خود نیاز دارید. در بیشتر مواقع 8 گیگ آن را هم به زور بتوانید پر كنید و خرید گوشی‌هایی با حافظه 16 یا 32 گیگ تنها خرج شما را بالا می‌برد و چند گیگ فضای بیهوده برای شما به ارمغان می‌آورند. در هر صورت اگر باز هم گوشی با ظرفیت پایین خریدید و فضا كم آوردید حافظه خارجی یا مموری استیك‌ها، آنها را برای شما جبران می‌كنند. پس در خرید گوشی با حافظه‌های مختلف حتما دقت كنید كه قیمت‌های بالایی هم دارند.

گزینه‌هایی نظیر 3G و 4G : قبل از خرید در مورد امكاناتی كه از آنها سر در نمی‌آورید یا تنها اسم آنها را شنیده‌اید، مطالعه داشته باشید. حال 3G و 4G چه هستند؟ شبكه‌های 3G به شما كمك می‌كنند با استفاده از پهنای باند زیادی كه در اختیار شما قرار می‌گیرد به طور مثال از طریق تلفن همراه اقدام به كنفرانس تصویری كنید. حال این پهنای باند در شبكه 4G چند برابر می‌شود و امكاناتی را برای شما فراهم می‌كند كه رابطه مستقیمی‌ با سرعت اینترنت اپراتور دارد. پس در حالی كه اینترنت موبایل‌های اپراتور‌های ایران وضعیت مناسبی ندارند و به زور چند كیلوبایت رد و بدل می‌كنند، چه نیازی به گوشی‌هایی دارید كه از شبكه‌های فوق پشتیبانی كنند؟ پس فریب اسم آنها را نخورید و قبل از خرید از وجود امكان آن در شبكه مطمئن شوید.

WLAN یا وایرلس: این امكان زمانی به درد خواهد خورد كه شما با وایرلس بخواهید به اینترنت متصل شوید. اگر شبكه اینترنت منزل شما ADSL است یا روتر وایرلس ندارید یا كلا به اینترنت متصل نمی‌شوید، وجود این گزینه تنها جیب شما را بیشتر خالی می‌كند.

USB: نمی‌توان گفت مهم است یا خیر ؛ چون اكثر گوشی‌های حال حاضر از این مورد استفاده می‌كنند. اما اگر موقع خرید قصد دارید با گوشی خود عكس و فیلم تهیه كنید و آنها را به رایانه خود منتقل كنید، توجه داشته باشید كه حتما گوشی شما از USB پشتیبانی كند و كابل مربوط را داشته باشد، زیرا برخی از گوشی‌ها برای انتقال عكس و فیلم گزینه‌ای غیر از بلوتوث ندارند.

پردازنده: همه گوشی‌های امروزی دارای پردازنده‌های داخلی هستند. آنها كمك می‌كنند برنامه‌ها سریع‌تر و بهتر اجرا شوند. اگر با تلفن همراهتان كار خاصی می‌كنید، قبل از خرید بسنجید كه به چه میزان قدرت پردازنده احتیاج دارید. انتخاب یك پردازنده قوی اما در عین حال معقول می‌تواند مقداری از هزینه شما را كاهش دهد.

كیفیت دوربین جهت عكاسی و نحوه فیلمبرداری: یكی دیگر از گزینه‌هایی كه قیمت گوشی را خوب تكان می‌دهد همین دوربین گوشی است. توجه كنید هیچ‌گاه دوربین‌های به كار گرفته‌شده در گوشی‌های تلفن همراه نخواهند توانست جای دوربین‌های عكاسی یا فیلمبرداری را بگیرند. پس به دنبال این نباشید كه یك گوشی با دوربین 12 مگاپیكسل انتخاب كنید تا نیازتان به دوربین عكاسی رفع شود! این امكانات همه در گوشی‌های تلفن همراه به وجود آمده‌اند تا در زمان‌های غیرمعمول كه شما آن وسیله را ندارید از گوشی خود كمك بگیرید و بس. دوربین‌هایی هستند كه از مگاپیكسل بالایی برخوردار هستند یا با ابعاد بزرگ و FULL HD فیلمبرداری می‌كنند. اگر سر و كارتان زیاد با این وسایل نیست و همچنین دوربین عكاسی و فیلمبرداری با كیفیتی دارید، از خرید این گوشی‌ها صرف نظر كنید، چون در غیر این صورت پول زیادی از دست داده‌اید. شما با انتخاب یك دوربین معمولی در حد 5 مگاپیكسل با امكانات فیلمبرداری معمولی می‌توانید تا حدود زیادی هم در هزینه خود صرفه‌جویی كنید، اما در مواقع لزوم با عكس و فیلم گرفتن به خواسته خود برسید.


پخش موسیقی: این گزینه رابطه مستقیمی‌ با حافظه گوشی شما دارد. اگر اهل موسیقی هستید آن نوع از گوشی را انتخاب كنید كه دارای امكانات پخش موسیقی با كیفیت باشد. این گزینه یكی از مواردی است كه با خرید درست آن می‌توانید از شر خرید یك موزیك پلیر مجزا معاف شوید (بر عكس گزینه دوربین)‌.

یه سوال!

سلام!

داشتم مطلب باهوشترین فرد دنیا از خانم واثقی رو میخوندم که دو سوال نظرم رو جلب کرد و گفتم چه خوبه که این نقاط مجهول ذهنم رو به بقیه نشون بدم تا شاید بتونم با نظرات بقیه ی دانشجوها اون رو پر کنم....

و سوال ها... :

۱ -

چرا آدمها با توانایی های خاص وجود دارن؟ یکی ضریب هوشیش میشه ۲۵۰ ، یکی میشه ۷۰ ؟

۲ -

 هدف از این که یه آدم باهوش مثل انیشتین که فرزند یه کارخانه دار بوده میشه نابفه ی قرن ... و یه بچه (که شاید نابغه باشه...) توی سومالی قبل از رسیدن به توانایی ابراز توانایی تلف میشه چیه؟

   

گاهی یه سری جوابها میاد و میره... اما گاهی نمی تونم خودم رو با اون جواب ها راضی کنم! یه جورایی بی انصافیه.... جواب کاملا منطقی به ذهنم نرسیده!

راستی از اینکه نمی تونم به عنوان نویسنده ی وبلاگ به موقع پست بذارم واقعا متاسفم....

اگه میشد هر روز میذاشتم! نمیشه!

موفق باشین!

پ ن ۱ : راجع به جوونی که عکسش رو میبینید میتونین این لینک رو ببینید!

۱۰ حقیقت شگفت‌انگیز علم فیزیک

۱۰ حقیقت شگفت انگیز علم فیزیک با کمک تعدادی از کاربران توئیتر انتخاب شده و با همکاری یک کیهان شناس تشریح شده است. خورشید می توانست از موز ساخته شده باشد، تقریبا همه جهان گم شده است و سیاهچاله ها سیاه نیستند سه نمونه از این حقایق شگفت انگیز هستند.

ادامه نوشته

چگونه انرژی مثبت دهیم؟

حضرت محمد(ص) می فرمایند : “فرزندان خود را به نام های نیک خطاب کنید”

آن چه می گوییم در حقیقت فکری است که بیان می شود. کلمه ها و اندیشه ها دارای امواجی نیرومند هستند که به زندگی و امورمان شکل می دهند.

من و تو، ما و شما به طور حتم می توانیم با استفاده از کلمه ها و اصطلاح های مثبت در سطی وسیع انرژی مثبت را بین همه پخش کنیم.

ادامه نوشته

باهوش‌ترین فرد دنیا

از آنجا که ضریب هوشی انسان های معمولی بین ۸۵ تا ۱۱۵ است، فردی که ضریب هوشی ۲۵۰ داشته باشد، قطعا نابغه محسوب می شود.

به گزارش برنا، ویلیام جیم سایدیس، باهوش ترین فرد تاریخ بود که توانست در یک سالگی بنویسد، در ۵ سالگی به ۵ زبان رایج دنیا صحبت کند و در ۱۱ سالگی استاد دانشگاه هاروارد شد.
سایدیس در سال ۱۸۹۸ در آمریکا به دنیا آمد و در سن ۴۶ سالگی نیز از دنیا رفت.

او توانایی خارق العاده ای در یادگیری ریاضیات و زبان داشت. اولین بار به خاطر رشد مغزی زود هنگام نامش بر سر زبان ها افتاد و بعدها به خاطر تمرکز بر روی ذهنش به شهرت رسید اما در نهایت خود را از انظار عمومی دور کرد و از ریاضیات هم دلزده شد ریاضیات نیز عقب کشید و با چندین نام مستعار مطلب می نوشت. از دیگر ویژگی ها او این است که می توانست در ۱۸ ماهگی نیویورک تایمز بخواند و در ۸ سالگی به ۸ زبان صحبت کند. جالب اینکه بعدها خودش زبان دیگری را به وجود آورد که نامش را VENDERGOOD گذاشت.

ناگفته نماند، ضریب هوشی انسان های نابغه بین ۱۵۵ تا ۲۰۰ است ولی سایدس در این زمینه رکورد باهوش ترین های دنیا را شکسته است. برای نمونه بد نیست بدانید که ضریب هوشی گالیله را ۱۸۰ تخمین می زنند و ضریب هوشی بیل گیتس بنیان گذار شرکت نرم افزاری مایکروسافت نیز ۱۶۰ است.

دست رباتی عجیب

handriod

یک شرکت ژاپنی به نام ITK می گوید که با ساخت يک دست رباتی، گامی نوين در طراحی دست های رباتیک در جهان برداشته است.

این دست که handriod نام دارد دارای 5 انگشت کاملا متحرک است. معماری ساخت اين دست با نمونه های مشابه قبلی کاملا متفاوت است. در نمونه های کنونی در هر مفصل انگشت برای ایجاد حرکت یک servomotor (موتور فرمان یار) قرار دارد که وجود اين موتورها باعث بالا رفتن وزن مجموعه دست و همچنین قيمت شده است.

اما در مفاصل handriod هیچ موتوری دیده نمی شود و وزن آن نیز تنها 740 گرم است. حرکات این دست توسط يک اپراتور کنترل می شود. به همراه این دست رباتی یک دستکش نیز ارائه می شود که اپراتور دستکش را می پوشد و دست و انگشتان خود را از راه دور حرکت می دهد.

این دست رباتی با الگو برداری از حرکات ماهیچه های دست و انگشتان اپراتور حرکت آن را تقلید می کند. در جداره دستکش سنسور های ویژه ای تعبیه شده است.

از اين دستکش می توان در صنعت و جاهایی که حضور انسان و استفاده از دست هايش خطرناک و حادثه آفرین است، به راحتی استفاده کرد. همچنین تيم طراح معتقد هستند که با توسعه این طرح می توان در پزشکی نیز از آن به عنوان يک اندام پروتز نيز استفاده کرد و عملکرد آن را با امواج و اعصاب مغزی تحت کنترل کاربر درآورد.

این شرکت قرار است تولید تجاری این محصول را تا سال ۲۰۱۳ شروع کند و هر مجموعه را با قيمت ۶۵۰۰ دلار به بازار عرضه کند.

امروز می خوام یه کتاب خیلی خوب و مفید رو بهتون معرفی کنم. من خودم این کتاب رو دارم.اسمش هست: دانش کاربردی طراحی و ساخت روبات

نگارندگانش: مهندس پویا حیرتی- مهندس ابوذر آقاجانی - مهندس محمد چیت سازان

انتشارات آذرخش هستش و قیمتشم سال 87 : 6300 تومان بوده

سر فصل هاش:

فصل اول: مکانیسم های متداول در ربات های متحرک

فصل دوم: بازوی مکانیکی سیار

فصل سوم: معرفی رابت پرنده و قطعات اساسی آن

فصل چهارم: مقدمه ای بر ربات های صنعتی

فصل پنجم: سیستم شاسی متداول

فصل ششم: مسائل موثر در وزن ربات

فصل هفتم: معرفی قطعات مکانیکی کاربردی

فصل هشتم: آشنایی با پنیوماتیک

فصل نهم:سیستم های سخت افزاری بینایی و شنوایی ربات

فصل دهم: استاندارد سازی طراحی ربات

فصل یازدهم: معرفی برخی از تکنیک های ساخت قطعات

البته نمی دونم هنوز توی بازار هست یا نه. ولی امیدوارم باشه و شما بتونید ازش استفاده کنید.

به دیدنش می ارزه...

سلام...جاداره كه قبل از نوشتن پستم،امروز 17 شهريور رو ياد آوري كنم

يادمون باشه شهداي اين روز و همه ي شهداي انقلاب خوشي زير دلشون نزده بود كه قيام كردن

يادمون باشه خيلي از اونا كه اون موقع شايد هم سن و سال ما بودن...با همه ي آرمانها و آرزوهاي يه جوون، جونشونو واسه سربلندي مملكت دادن

يادمون باشه كه ارزشهامونو فراموش نكنيم...به قول يه دوست:مواظب باشيد ارزشها عوض نشوند كه در آن صورت بي شك عوضي ها با ارزش ميشوند...

اما در باره ي اين پست...ديشب توي يه مجله اين عكسارو ديدم كه خيلي به نظرم جالب رسيد...توضيح هر تصويرو پايينش نوشتم

 

اين عكس جايزه ي بهترين عكاسي از طبيعت رو گرفته... شما با نگاه كردن به اين عكس فكرميكنيد كه خيلي واضح دارين اين شترهارونگاه ميكنين اما...

 

اما اين عكس موقع غروب آفتاب درست از بالاي سر شترها گرفته شده و آنچه به رنگ سياه ميبينيد در واقع سايه ي شترهاست

شترهاي واقعي به صورت خطوط كمي سفيد رنگ در تصوير مشاهده ميشوند

                        ====================================

4مرد توي اين عكس هستن...درحاليكه شما سه تا مرد ميبينيد...

  

اگه خوب دقت كنيد يه مرد سياه پوست هم پيش اين سه تا ايستاده

و چون چشم در ديدن رنگ ها،رنگ سياه در اولويت آخرش قرار ميگيره شايد در نظر اول نتونيد اين مرد سياه پوست رو ببينيد...

 

                         ====================================

 

 

اين عكس هم من كه هرچي فكر كردم نفهميدم از كدوم قانون فيزيكي پيروي كرده...

 

دو تا ديگه هم توادامه مطلبه كه يه كم با اين 3تا فرق دارن...

ادامه نوشته

..............??????

الو ... الو ... سلام

کسی اونجا نیست ؟؟؟

مگه اونجا خونه ی خدا نیست ؟

پس چرا کسی جواب نمیده ؟

یهو یه صدای مهربون بگوش كودك نواخته شد! مثل صدای یه فرشته ...

- بله با کی کار داری کوچولو ؟

خدا هست ؟ باهاش قرار داشتم، قول داده امشب جوابمو بده

- بگو من میشنوم

کودک متعجب پرسید : مگه تو خدایی ؟ من با خود خدا کار دارم ...

- هر چی میخوای به من بگو قول میدم به خدا بگم

صدای بغض آلودش آهسته گفت یعنی خدام منو دوست نداره ؟؟؟

- فرشته ساکت بود. بعد از مکثی نه چندان طولانی گفت نه خدا خیلی دوستت داره. مگه کسی میتونه تو رو دوست نداشته باشه؟

بلور اشکی که در چشمانش حلقه زده بود با فشار بغض شکست و بر روی گونه اش غلطید و با همان بغض گفت : اصلا اگه نگی خدا باهام حرف بزنه گریه میکنما ...

بعد از چند لحظه هیاهوی سکوت شكسته شد :

ندایی صدایش در گوش و جان كودك طنین انداز شد : بگو زیبا بگو. هر آنچه را که بر دل کوچکت سنگینی میکند بگو ...

دیگر بغض امانش را بریده بود بلند بلند گریه کرد و گفت : خدا جون خدای مهربون، خدای قشنگم میخواستم بهت بگم تو رو خدا نذار بزرگ شم تو رو خدا ... چرا ؟ ولی این مخالف با تقدیره. چرا دوست نداری بزرگ بشی؟

آخه خدا من خیلی تو رو دوست دارم قد مامانم، ده تا دوستت دارم. اگه بزرگ شم نکنه مثل بقیه فراموشت کنم؟ نکنه یادم بره که یه روزی بهت زنگ زدم ؟ نکنه یادم بره هر شب باهات قرار داشتم؟ مثل بقیه که بزرگ شدن و حرف منو نمی فهمن. مثل بقیه که بزرگن و فکر میکنن من الکی میگم با تو دوستم. مگه ما با هم دوست نیستیم؟ پس چرا کسی حرفمو باور نمیکنه ؟ خدا چرا بزرگا حرفاشون سخت سخته؟ مگه اینطوری نمی شه باهات حرف زد ؟!

خدا پس از تمام شدن گریه های کودک : آدم ، محبوب ترین مخلوق من ، چه زود خاطراتش رو به ازای بزرگ شدن فراموش میکنه ، کاش همه مثل تو به جای خواسته های عجیب من رو از خودم طلب میکردند تا تمام دنیا در دستشان جا میگرفت. کاش همه مثل تو مرا برای خودم و نه برای خودخواهی شان میخواستند. دنیا خیلی برای تو کوچک است ... بیا تا برای همیشه کوچک بمانی و هرگز بزرگ نشوی ...

و کودک کنار گوشی تلفن، درحالی که لبخندی شیرین بر لب داشت در آغوش خدا به خوابی عمیق و شگفت انگیز فرو رفته بود

شایدبدون عنوان...

 

سلام

درسته كه ماه رمضان تموم  شده و شايد پيش خودتون فكركنين كه بهتربود اين پست توي ماه رمضون گذاشته ميشد اما پاره اي از مسافرتهااين فرصتو بهم نداد كه بتونم پستي توي ماه رمضون بذارم و از طرفی هم جدا دلم نیومد که اینامطالب رو تو وب نذارم

اما توضيحي كه ميخوام بدم اينه كه من خودم ازعلاقه مندان به نوشته هاي پائولوكوئيلو ،جبران،داير وچندتا ديگه از نويسنده هاواديبان بزرگ جهان بودم و درحاليكه حجم وسيع اين آثاروخونده بودم وحتي ازدوباره ياچندباره خوندن خيلي ازجملاتشون هم لذت ميبردم اما تاحالاهيچوقت نشد اونطوركه شايسته بود نهج البلاغه رو بخونم

 كه چندي پيش خيلي اتفاقي كتابي که درباره ی وصيت امام علي به امام حسن(ع) بود رو خوندم كه واقعا خدارو براي اين اتفاق شكرميکنم

اتفاقي كه باعث شد متوجه بشم گنجي مثل سخنان امام علي(ع)...امام حكيممون بالاترين رتبه رو درادبيات جهان داره

نميخوام حرفم كليشه باشه اما ميخوام كه قبل ازخوندن اين گلچين شماهم يه بارتلنگري به خودتون بزنين و ازخودتون بپرسين تاحالاخواستين كه يكبارباتمام وجودتون- وحتي فقط به عنوان يه شيعه كه خودشو رهروي امام علي(ع) ميدونه- سخنان ايشونو درك كنين؟!

فقط خواهش ميكنم اينبارمتفاوت بخونيد؛متفاوت حس كنيد و متفاوت درك كنيد:

 

دلت رابانصيحت زنده گردان و ديده اش را برفجايع دنيا بازكن

در آنچه نميداني دخالت نكن

سخني را كه وظيفه نداري نگو

به دست آوردن آنچه بخاطرسكوت ونگفتن به دست نيامده آسانتراست ازبازگرداندن آنچه به واسطه گفتن از كف رفته

ونگهداري آنچه در دستهاي خود توست ازديدگاه من بهتر است از خواستن آنچه دردستهاي ديگران است 

به آن كه تو را دوست نميدارد دل مبند

هركه قدرواندازه خود را بشناسد حرمتش حفظ ميگردد

 

بقيه درادامه مطلب(كه توصيه ميكنم حتما ادامه مطلبوكليك كنين)

ادامه نوشته

چرا دعاهای ما مستجاب نمیشه؟

از حضرت رسول الله ( ص ) پرسیدند :
چرا دعای ما مستجاب نمیشود ، با اینکه خداوند فرموده : مرا بخوانید تا اجابت کنم ؟
فرمود : ده چیز دلهای شما را میرانده :
یک : با اینکه خدا را شناختید وظیفه بندگی را انجام ندادید .
دو : قرآن را خواندید و بکار نبستید .
سه : دعوی دوستی پیغمبر کردید و با فرزندانش دشمنی کردید .
چهار : ادعای عداوت شیطان کردید و از او پیروی نمودید .
پنج : گفتید بهشت را دوست داریم و عملی انجام ندادید .
شش : گفتید از دوزخ میترسیم و بدنهای خویش را در آن افکندید .
هفت : به عیب مردم پرداختید و از عیوب خود غافل شدید .
هشت : لاف دشمنی دنیا زدید و به جمع اموال پرداختید .
نه : به مرگ اقرار کردید و آماده آن نشدید .
ده : مردگان را به خاک سپردید و عبرت نگرفتید .
امام صادق ( ع ) فرمودند :
اگر خدای متعال ضامن روزی است ، غصه خوردن چرا ؟
اگر روزی تقسیم شده است ، حرص و آز برای چه ؟
اگر حساب قیامت حق است ، گرداوری مال ( از راه حرام ) برای چه ؟
اگر خدا عوض انفاق را میدهد ، بخل به چه جهت ؟
اگر کیفر خدایی آتش است ، گناه چرا ؟
اگر مرگ حق است ، شادی ( به باطل و گناه ) چرا ؟
اگر عرضه اعمال بر خدا صحیح است ، نیرنگ یعنی چه ؟
اگر عبور از صراط حق است ، خودپسندی چیست ؟
اگر هر چیز مقدر است ، اندوه برای چه ؟
اگر دنیا ناپایدار است ، اعتماد بر آن چرا ؟

نخستین دانشگاه شناور جهان

-

نخستین دانشگاه شناور جهان در نیوزلند پهلو گرفت   

 

 

نخستین کشتی دانشگاهی جهان در ادامه حرکت خود دراقیانوس های جهان به اوکلند نیوزلند وارد شد.
این کشتی که "کشتی پژوهشگر" نام دارد دانشگاهی شناور بر سطح اقیانوس های جهان است که بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند.
این کشتی دارای سه استخر بزرگ، دو سالن ژیمناستیک و چندین رستوران و ۹ سالن برگزاری کنفرانس و سخرانی است و تقریبا نظیر دانشگاههای جهان ازامکانات رفاهی و آموزشی مدرنی برخوردار است.
بر اساس گزارش کانال سه تلویزیون نیوزلند، دانشجویانی که در این کشتی مشغول به تحصیل هستند از ۳۵ کشور جهان بوده ودر کلاس هایی که ۱۹ استاد دانشگاهی آنها را اداره می کنند حضور پیدا می کنند.
براساس برنامه ریزی های صورت گرفته در بنادری که کشتی توقف می کند پروژه های آکادمیک مختلفی نیز اجرا می شود.
دوره های تحصیلی در این دانشگاه شناور ۱۶ هفته ای بوده و برای شرکت در آن هزینه ای معادل ۲۶ هزار دلار باید پرداخت شود.
مقاصد بعدی این دانشگاه شناور سیدنی در استرالیا و شانگهای چین اعلام شده است.

گزارش تصویری از قحطی در سومالی

این روزها کشور مصیبت‌زده سومالی شاهد یکی از دردناک‌ترین بحران‌های انسانی است که بر اثر خشکسالی و بروز قحطی و در سکوت و بی‌توجهی نهادهای بین‌المللی، جان میلیون‌ها مسلمان سومالیایی در معرض تهدید قرار گرفته است.
 
قحطي زدگان سومالي
 
قحطي زدگان سومالي
قحطي زدگان سومالي
 
 
 
 
من واقعا از همه ی دوستان عذر خواهی می کنم اگر باعث رنجش خاطرشون شدم.خیلی با خودم کلنجار رفتم که این تصاویر رو اینجا قرار بدم یا نه ؟اما تصمیم گرفتم که این کار رو بکنم چون تمام این تصاویر واقعیته(از قدیم هم که گفتند :حقیقت تلخه).
شاید بیشتر شما این تصاویر رو دیده باشید،اما اگه حداقل بتونه یک نفر رو متاثر کنه و به یادش بیاره حس همنوع دوستی رو برای من کافیه.
 
.من که اشکم در اومد.
بقیه ی تصاویر رو در ادامه ی مطلب ببینید
 
ادامه نوشته

عملکرد Bluetooth

شبکه بلوتوث اطلاعات را توسط امواج رادیویی با قدرت کم انتقال می دهد که فرکانس این امواج برابر با 2.45GHz است ( دقیقا بین 2.402GHz  تا 2.480 GHz)  که این باند فرکانس طبق یک توافقنامه بین المللی برای استفاده توسط لوازم علمی ، پزشکی و صنعتی کنار گذاشته شده است (ISM).

ادامه نوشته

راهی سبزتر برای جستجوی اینترنت

آلمان یکی از کشورهایی است که مردم آن بیشتر از مردم سایر جهان به پاک بودن انرِژی که مصرف می‌کنند اهمیت می‌دهند. سالانه سرمایه‌گذاری زیادی در زمینه پیدا کردن روش‌های نوین برای دسترسی به فناوری‌های مبتنی بر انرژی پاک در آلمان انجام می‌پذیرد. همانطوری که چند وقت پیش در خبرها آمد آلمانی‌ها تصمیم گرفتند که به وابستگی خودشان به انرژی هسته‌ای تا سال ۲۰۲۰ کاملا پایان بدهند. همینطور آن‌ها سرمایه‌گذاری‌های بسیاری در زمینه استفاده از نیروی باد و تولید سوخت‌های سبز برای ماشین‌ها می‌کنند.

ما روزانه بارها به موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ سر می‌زنیم و عبارت‌های مورد نظر خودمان را با استفاده از آن‌ها در فضای نامتناهی اینترنت جستجو می‌کنیم، ولی آیا تا به حال در زمانی که یک جستجو را به گوگل می‌فرستید و بیشتر از همه منتظر سریع‌ترین و دقیق‌ترین جواب از طرف آن هستید به این فکر کردید که  همین جستجو‌ی کوچک چه اثری روی طبیعت دارد؟ احتمال اینکه شما به این موضوع فکر کرده باشید خیلی خیلی کم است ولی این را باید بدانید که همین جستجوی ساده اثرات مخربی هرچند کوچک روی سلامت زمین خواهد داشت.

جستجوی شما به سرور‌ها و مراکز داده‌ای غول پیکر گوگل یا بینگ یا یاهو فرستاده می شود و آن جا تعداد زیادی پردازنده پرمصرف منتظر هستند تا به سرعت عبارت شما را بررسی کنند و نتیجه مورد نظر را برای شما بفرستند. خنک سازی این پردازنده‌ها نیاز به انرژی دارد. انرژی که از برق تامین می‌شود، برقی که از توربین‌های آبی یا گازی یا نیروگاه‌های هسته‌ای و یا در بدترین حالت از سوزاندن سوخت‌های فسیلی تامین می‌شود و گازهای تولید شده از این فرآیند‌ها به طبیعت آسیب می‌زند. زمین را گرم می‌کند و یخ‌های قطبی را آب می‌کند؛ و این ذهن دقیق و وسواسی آلمانی‌هایی است که ما تعریف آن‌ را بسیار شنیده‌ایم تا این مسیر را دنبال کنند و نگران سلامت سیاره‌شان باشند.

یک شرکت آلمانی به نام   Ecosia که خود را وقف بازسازی جنگل‌های بارانی جهان کرده است با راه‌اندازی یک موتور جستجوی سبز از دسامبر ۲۰۰۹ سود حاصل از تبلیغات این موتور جستجو را به بزرگترین سازمان غیر دولتی فعال در زمینه بازسازی طبیعت می‌سپارد تا در پروژه‌های خود از آن استفاده کند. طبق گفته مدیر این شرکت سود حاصل از تبلیغات در این موتور جستجو در ۱۸ ماه اول چیزی حدود ۲۵۰,۰۰۰$ بوده است که به سازمان WWF واگذار شده است. در حال حاضر، یک شمارنده در صفحه اول سایت مقدار درآمد شرکت که به WWF‌ واگذار شده است را نشان می‌دهد.

موتور جستجوی این شرکت نتایج مورد نظر را از سرویس جستجوی مایکروسافت و یاهو دریافت می‌کند و این موضوع احتمالا به این دلیل است که گوگل خود سرمایه‌گذاری بسیاری را هم در زمینه کاهش مصرف انرژی و هم در زمینه پیدا کردن روش‌های نوین برای تولید انرژی مورد نیاز DataCenterهای خود انجام می‌دهد.

سایت Freerice را به خاطر دارید؟ سایتی که با هر کلیک شما هم به شما زبان می‌آموخت هم تعدادی دانه برنج برای مردم گرسنه دنیا فراهم می‌کرد. (این سایت رو حتما همین الان ببینید، روی نوشته بنفش کلیک کنید) من به شخصه طرفدار اینگونه سرویس‌ها در وب هستم و سعی می‌کنم هر از چندگاهی سری هم به این سایت‌ها بزنم تا شاید بتوانم مقداری در بازسانی زمین یا کمک به مردم آن سهمی داشته باشم.


بهره جستن يك نوجوان 13 ساله از سري فيبوناچي طبيعت براي افزايش بازدهي سلول هاي خورشيدي

در نظر خیلی از مردم، طبیعت در زمستان سرد و تاریک است، روزها کوتاه هستند و زمین پوشیده از برف است، برکه‌ها یخ ‌زده و خیلی از حیوانات در خوابی طولانی به انتظار فرارسیدن بهارند، آسمان‌ سرخ است و باد که همچون یک هنرمند برگهای زرد و نارنجی پائیزی را زدوده است، تنه و شاخه‌های خالی درختان را همچون انگشتان دست‌هایی رو به آسمان نقاشی کرده است. بنظر می‌رسد طراوت در طبیعت گم شده است.

اما وقتی «آیدان دویر» ۱۳ ساله، در یک برنامه گردش زمستانی به کوه‌های «کت‌اسکیل» در نیویورک رفته بود، با نگاهی دیگر به طبیعت، هم راهی یافت تا بازدهی پنل‌های خورشیدی را ۲۰ تا ۵۰ درصد افزایش دهد و هم جایزه «طبیعت‌گرای جوان موزه تاریخ طبیعی آمریکا» را از آنِ خود کرد:
«من متوجه موارد عجیبی در مورد شکل شاخه‌های درختان شدم. قبلا فکر می‌کردم که درختان انبوهی از شاخه‌های درهم هستند، اما این ‌بار متوجه شدم شاخه‌ها مطابق الگوی خاصی رشد می‌کنند. از شاخه‌های درختان مختلفی عکسبرداری کردم و آن الگو آرام آرام خودش را نمایان‌تر کرد.

به نظر می‌رسید، شاخه‌ها با یک الگوی پیچشی به سوی آسمان حرکت می‌کنند. گویی درختان در این شکل، راز پنهانی داشتند. جستجوی این راز من را از کوه‌های کت‌اسکیل تا به اشعار باستانی سانسکریت هندوستان کشاند، تا خیابان‌های قرن ۱۳ شهر پیزا در ایتالیا، و تا یک فرمول اعجاب‌انگیز ریاضی موسوم به «عدد الهی» که در قرن ۱۸ یک طبیعت‌شناس آن را در طبیعت دید و نهایتا مرا وادار به آزمودن درختان در حیاط پشتی خانه‌مان کرد.

ادامه مطلب را بخوانيد...

 

ادامه نوشته